معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تولید خطوط بساوایی با تکیه بر دانش داخلی و بومی ویژه افراد کم توان و نصب آن در شهر خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، متعاقب اجرایی شدن طرح ۵۰۰ کیلومتری احداث مسیرهای دوچرخه و بهسازی معابر پیاده رو در حدود ۱۵۷ کیلومتر از معابر پایتخت، صفا صبوری دیلمی در نشستی صمیمانه پای صحبت فعالان حوزه حمایت از حقوق شهروندان کم توان جسمی نشست تا ضمن تشریح راهکارهای مناسب سازی معابر پیاده رو در طرح یاد شده، پذیرای بازخوردها، ایدهها و نقطه نظرات این دسته از کارشناسان باشد.
وی طی سخنانی در این نشست، اجرای صحیح و قانونمند ضوابط شهرسازی در خصوص افراد دارای معلولیت را از جمله دغدغههای مدیریت شهری پایتخت طی سالهای اخیر ذکر کرد.
صبوری دیلمی گفت: فقط در سال ۱۳۹۸ علاوه بر تشکیل کمیته مناسب سازی در سطح عالی شهرداری تهران، بیش از ۸۰ خیابان، ۴۰ بوستان، ۴۰ ساختمان شهرداری تهران و همچنین تمام ایستگاههای اتوبوس تندرو برای تسهیل بهره مندی شهروندان کم توان جسمی مناسب سازی شده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با بیان آنکه در بحث مناسب سازی معابر پیاده، ضوابط متعددی برای ایجاد بستر مناسب برای افراد دارای معلولیت طراحی، کنترل و اجرا میشوند، ایجاد خطوط بساوایی را از جمله مهمترین راهکارها در این زمینه دانست.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه مدل گذشته اجرای این خطوط دارای دوام کم و هزینه زیاد بود، روشهای جدیدی توسط شرکتهای دانش بنیان و مهندسان متخصص ایرانی برای رفع عیوب قبلی در حال آزمایش میباشند تا روش بهینه در این زمینه پس از اخذ نتایج آزمایشگاهی و هم اندیشی با گروههای بهره بردار انتخاب شود.
بهسازی معابر پیاده رو و احداث مسیرهای دوچرخه در شهر تهران، عنوان طرحی است که از ابتدای سال ۱۳۹۹ و با هدف ارتقای فرهنگ پیاده محوری در فضاهای شهری، بهبود وضعیت معابر پیاده رو و تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه به عنوان یک مد حمل و نقلی پاک در دستور کار معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران قرار گرفته است.
تهران در چشم انداز این طرح از ۵۰۰ کیلومتر معبر پیاده روی استاندارد در قالب یک رینگ پیوسته برخوردار خواهد شد؛ معابری که نه تنها کودکان، سالخوردگان و شهروندان کم توان جسمی بلکه دوچرخه سواران نیز بتوانند بدون واهمه از حرکت سریع خودروها و موتورسیکلتها از مواهب تردد در آنها بهرهمند شوند.