به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، معاون آموزش ابتدایی، درباره چگونگی برگزاری امتحانات نوبت اول در دوره ابتدایی بیان کرد: دستورالعمل ارزشیابی دانش آموزان مطابق با شرایط کرونا را ابلاغ کردیم و با توجه به اینکه آزمونهای دوره ابتدایی به طور کیفی-توصیفی است از ابتدا تاکید داشتیم که روند آموزش و ارزشیابی به طور فرایندی پیش برود.
رضوان حکیم زاده ادامه داد: انجام تدریجی تکالیف و عملکرد دانش آموزان در این دوران مبنای ارزشیابی پایانی قرار خواهد گرفت که امیدواریم این استراتژی بازخوردهای مناسبی هم داشته باشد.
معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا برای پایههای اول و دوم ابتدایی ارزشیابی به طور حضوری و با ایجاد گروههای کوچک ۴-۵ نفره داشته باشیم.
حکیم زاده افزود: در این روش در نظر داریم دانش آموزان به طور گروههای ٣ تا ۴ نفره در مدرسه حضور پیدا کرده و معلم درباره بخشهای مختلف دروس از دانش آموزان ارزشیابی لازم را به عمل آورد.
او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شرایط کرونا و آموزش مجازی تاثیری بر تکرار پایه دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته یا تضعیف عملکرد آنها داشته است یا خیر، بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته همانند سالهای قبلتر تعدادی از دانشآموزان با تکرار پایه یا نمره توصیفی نیاز به تلاش مواجه شدند، اما این روند افزایش قابل ملاحظهای نداشت و در ارزیابیها جهش نشان نمیدهد.