معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: با اینکه کلاسهای درسی و جلسات دفاع از پایان نامهها به صورت مجازی برگزار میشود؛ اما به دنبال توسعه زیرساختهای مجازی در دانشگاه هستیم.
مهدی کاشانی نژاد، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به اینکه پس از شیوع ویروس کرونا آموزش در این دانشگاه به صورت صددرصد مجازی شده است، اظهار کرد: برای دروس عملی مقداری محدودیت ایجاد شده که برای حل این محدودیت ها، دروس را طبقه بندی کردیم به این صورت که تعدادی از دروس عملی با فیلم برداری از محیط آزمایشگاه به دانشجویان ارائه شد.
کاشانی نژاد با بیان اینکه کلاسهای عملی که به صورت فیلمبرداری امکان برگزاری آنها نبود، در فرصتهایی در آینده برگزار میشوند، تصریح کرد: با این حال زیرساختهای آموزش مجازی هنوز به صورت کامل تأمین نشده است و در تلاش هستیم که این زیرساختها را توسعه دهیم.
معاون آموزشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: علاوه بر برگزاری کلاسهای درسی، برگزاری کنفرانسهای علمی، جلسه دفاع از پایان نامهها و بیشتر جلسات دانشگاهی به فضای مجازی برده شده و با استفاده از این ظرفیت برگزار میشود.
وی با اشاره به اینکه خوابگاهها با رعایت دستورالعملهای بهداشتی فعالیت میکنند، افزود: برخی دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای انجام پروژههای خود لازم است در آزمایشگاهها و محیط دانشگاه حضور داشته باشند و به همین دلیل این دانشجویان در اتاقهای یک نفره و بعضا ۲ نفره اسکان دارند. این بخش از آموزشهای دانشگاه نیز به صورت حضوری ادامه دارد.
کاشانی نژاد به مشکلات دانشگاهها برای آموزش مجازی اشاره کرد و گفت: بزرگترین مشکل ما آشنا نبودن استادان، دانشجویان و مسئولان دانشگاهی با آموزشهای مجازی بود. اتفاق جدیدی داخل کشور رخ داده بود و در کنار ناآشنایی با سیستمهای آموزش مجازی، نبود زیرساختهای لازم برای این آموزشها نیز مشکلات ما را بیشتر کرده بود.
وی ادامه داد: این موضوعات در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان پشت سر گذاشته شد و اکنون به خروجی رسیده ایم و آموزش در این دانشگاه به صورت مجازی ادامه مییابد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به زیرساختهای مورد نیاز برای آموزش مجازی اشاره کرد و گفت: مهمترین نیازهای زیرساختی ما تأمین نرم افزارهای آموزشی و تقویت بخشهایی مانند انفورماتیک بود. برخی از اعضای هیات علمی خودشان برخی از این زیرساختها را برای دروس خود ایجاد کردند و برای دانشگاه سیستمهای کامپیوتری رومیزی و ... تأمین شد.
وی بیان کرد: این یک سال گذشته برای ما تجربه یک سبک جدید آموزش ایجاد کرد که در آینده به کمک آموزش حضوری میآید و اتفاقات خوبی را در آموزش عالی رقم خواهد زد.