به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرنوش نوبخت در آخرین روز از هشتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی و صنایع خدمات وابسته در بازدید از غرفه شرکت ذوب آهن اصفهان اظهارداشت: متروی تهران با ۵۷۰ کیلومتر طول تک خط بزرگترین متروی کشور است و تولید ریل موفقیت بزرگی در خودکفایی زیر ساخت بود که در ذوب آهن اصفهان محقق شد.
وی تصریح کرد: برای اولین بار از این تولید برای تعمیر و نگهداری خط پنج متروی تهران ۲۵۰ تن ریل UIC60 از ذوب آهن اصفهان تحویل گرفتیم و در بخش های مختلف در حال نصب هستیم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه گفت: در گذشته طی فرایندی طولانی ریل مورد نیاز را از کشور اتریش تهیه می کردیم، در حال حاضر خوشحال هستم توان تولید داخل وجود دارد و می توانیم نیاز خود در خصوص ریل را در داخل کشور تامین کنیم.
نوبخت تصریح کرد: تولید محصولی با این درجه از اهمیت،کیفیت و استانداردها که در گذشته تولید نمی شد دستاوردی عظیم به شمار می رود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت : در گذشته واردات ریل خروج ارز از کشور را در پی داشت اما هم اکنون ذوب آهن با تولید ریل ارز آوری قابل توجهی را برای کشور ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه استفاده از ریلUIC54 در کشور زیاد است و متروی تهران ۶۰ هزار کیلومتر از این ریل را در ساخت استفاده داشته است، خاطرنشان کرد: اگر همه قطارشهری های کشور نیز از این ریل استفاده کنند به نفع صنعت داخلی است.
نوبخت افزود: امیدوارم توان و ظرفیت کافی برای تامین ریل مورد نیاز قطار شهری های کشور در داخل ایجاد شود.
وی در پایان گفت: قطارهای متروی تهران و حومه روزانه ۵۰ هزار کیلومتر کارکرد دارند و برای تعمیر و نگهداری خطوط حتما از ظرفیت و توان داخلی استفاده میکنیم.