به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، محمد فرجود، در تشریح اقدامات شهرداری تهران در حوزه دورکاری و ارائه سرویسهایی که کار پرسنل شهرداری را بدون حضور در محل کار تسهیل کند، به برگزاری ۱۶۰ هزار نفر-ساعت جلسه مجازی اشاره کرد و گفت: زیرساختهای برگزاری ویدئوکنفرانس را با شروع بحران تقویت کردیم. حالا بسته به اینکه این جلسه در شبکه شهرداری برگزار شود و یا از شبکه منازل کاربران، راه حلها و شیوههای مختلفی وجود دارد.
فرجود در بخش دیگری از صحبتهای خود به پشتیبانی کامل از دورکاری کارکنان شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ جلسه مجازی با استفاده از زیرساختهای ویدئوکنفرانس در شهرداری تهران طی دوره شیوع کرونا برگزار شده است. از این تعداد ۱۵۷۷ جلسه ویدیو کنفرانسی در سطح عالی مدیریتی است. همچنین تولید اپلیکیشنهای کاربردی درون شهرداری مثل اتوماسیون و میز کار الکترونیک توسط همکارانم در سازمان فاوا جهت دسترسی برخط و راحتتر همکاران فراهم شده است.
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در خصوص زیرساخت تاکید کرد: در این حوزه زیرساختها تقریبا در دسترس بود، اما کفایت ظرفیت، از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ بنابراین بهبودهایی انجام شد و دسترسی کارکنان به سامانهها و انجام امور روزانه را فراهم کردیم. به طوریکه حتی توانستیم کارکنان مرکز تماس طرح ترافیک و مرکز تماس ۱۳۷ را برای پاسخگویی تلفنی در منزل آماده کنیم که این اتفاق خوبی است.
فرجود در پایان تصریح کرد: اکنون حدود ۲۰ هزار نفر از کارکنان شهرداری تهران در بخشهای مختلف به وسیله ابزارهای فناورانه و با دسترسی متنوع، قابلیت انجام ماموریتها و شرح وظایف خود را به صورت دورکاری دارند.