به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد اسلامی بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم روز ملی بهرهوری که در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی برگزار شد، درباره نوسازی ناوگان ریلی اظهار داشت: نوسازی ناوگان ریلی طبق برنامه از پیش تعیین شده ادامه دارد و امسال برنامه نوسازی و ورود ۱۵۰۰ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو تولید داخل را به شبکه ریلی هدفگذاری کردهایم.
وی افزود: اگر از محل منابع تبصره ۱۸ اعتبارات بیشتری به شرکتهای ریلی اختصاص یابد، این تعداد ناوگان افزایش مییابد.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ تعداد ۱۸۰۰ دستگاه نوسازی انواع ناوگان داخلی وارد شبکه ریلی شد.
وی در پاسخ به این سوال که دلیل وقوع ریزش کوه در منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال چه بود؟ توضیح داد: هیچ تونلی در مسیر آزادراه تهران ـ شمال ریزش نداشته است، بلکه در منطقه ۲ آزادراه، صخرهای بین دو تونل در حال ساخت ریزش داشته است که مطالعات حرکت زمینشناسی آن در حال انجام است.
اسلامی افزود: در محل وقوع حادثه هیچ انفجار یا خاکبرداری انجام نشده بود و احتمالا این اتفاق متأثر از زلزله بوده است، زلزلههای ۴ یا ۵ ریشتری در آن منطقه ممکن است رخ داده باشد، ضمن آنکه منطقه نزدیک گسل است.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: متاسفانه در این حادثه ۲ کارگر جان باختند که از خداوند برای خانوادههای آنها صبر مسئلت میکنیم.
وی در پاسخ به گفته خبرنگاری مبنی بر اینکه عنوان شده است که فقط یک چهارم تسهیلات مصوب کرونایی به شرکتهای ریلی پرداخت شده است و این در گیرودار روال بانکی مانده است، بیان کرد: تسهیلات مالی حمایتی به دلیل کرونا برای شرکتهای ریلی پابرجا است؛ شرکتها باید تضامین خود را به بانک ارائه کنند که به دلیل نوع مالکیت برخی شرکتها نظیر رجاء مشکل ایجاد شده است که اخیرا این مشکل رفع شد و بانکها مشکلی در این باره ندارند.
اسلامی در باره وام ودیعه مسکن گفت: وام ودیعه و میزان مجاز افزایش امسال آن باید در ستاد ملی تصویب شود، پیشنهاد در کمیته اقتصادی مطرح شد و منتظر تصویب در ستاد ملی هستیم.