به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مرکزپژوهشی بتا با داده کاوی حدود ۴۹/۴ میلیون پست در فضای مجازی در یک هفته گذشته به رصد و بررسی دادههای پیرامون ۷ نامزد انتخابات۱۴۰۰ در شبکههای اجتماعی را پرداخته است.
۸ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ به طور کلی ۱۷/۱ میلیون پست در تلگرام، ۱۳/۱ میلیون پست در اینستاگرام و ۱۹/۲ میلیون توییت منتشر شده است.
در این بین ۱/۳۶۸ میلیون پست در تلگرام، ۱/۳۱۱ میلیون پست در اینستاگرام و ۴/۸۷۵ میلیون توییت پیرامون انتخابات تولید شده است.
در مجموع سه بستر حدود ۳/۷۷۸ میلیون محتوا در فضای مجازی پیرامون ۷ نامزد انتخابات تولید شده که بیشترین تولید محتوا در هر سه بستر متعلق به رئیسی بوده است.
جلیلی و همتی به ترتیب رتبه دوم و سوم بیشترین دادههای اینستاگرام و توییتر را دارند.
دادههای جلیلی در تلگرام بر خلاف دو بستر دیگر پایین است.
همتی و قاضیزاده به ترتیب بیشترین داده تلگرام را دارند.
میزان لایک و بازدید محتوای پیرامون رئیسی بیش از سایر نامزدها بوده است.
همتی پس از رئیسی بیشترین بازدید تلگرام و لایک اینستاگرام را دشته است.
جلیلی نیز در توییتر بیشترین لایک را پس از رئیسی دریافت کرده و در جایگاه دوم قرار دارد.