به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، «علی پیوسته» مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران بابیان آنکه روند مقاومسازی پلهای شهر تهران بر مبنای اولویتهای خاصی برنامهریزیشده است، افزود: سازه پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه یادگار امام (ره) با بلوار مرزداران، به لحاظ مقاومت مقابل بارهای جانبی ناشی از زلزله بهطور کامل بازرسی و بهسازی خواهد شد. همچنین تقویت فونداسیون، ستونها و سرستونها و نیز تعویض درزهای انبساط پل در دستور کار قرار دارد.
وی ایستگاه اتوبوس زیر پل و لولههای آبیاری فضای سبز را ازجمله مهمترین موانع اجرایی پروژه ذکر و درعینحال ابراز امیدواری کرد با تأمین منابع مالی موردنیاز، کار مقاومسازی و بهسازی لرزهای پل تقاطع یادگار امام (ره) - مرزداران تا پایان سال جاری به اتمام برسد.
به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، پل تقاطع غیر مسطح بزرگراه یادگار امام (ره) با بلوار مرزداران ۸۸ متر طول و ۱۸ متر عرض داشته و در سال ۱۳۷۷ در ۴ دهانه و بهصورت کوله بسته و عرشه بتنی احداثشده است.
گفتنی است بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، ۵۰ دستگاه از پلهای سواره روی شهر تهران باهدف حفظ کاربری معابر حیاتی و شریانی در مواقع اضطراری بهخصوص وقوع زمینلرزه، در فهرست مقاومسازی قرار دارند. تاکنون عملیات مقاومسازی ۲۲ دستگاه از پلهای مذکور به سرانجام رسیده است.