مهدی علیاکبر زاده مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا باعث شد تا معلمها و مربیان از فرصت فضای مجازی برای تدریس و آموزش گروههای سنی مختلف استفاده کنند.
وی اضافه کرد: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم کانون مجازی را ایجاد کردیم و برای دانش آموزان جدای از برنامه درسی، کارگاههای آموزشی مختلفی را برای سنجش نوع آموزشها در فضای مجازی تشکیل دادیم.
مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: کارگاههای آموزشی مجازی کانون توسط مدیران مربوطه رصد میشوند و عملکرد و نتایج آن مورد توجه قرار میگیرد و برنامهریزی های مورد نیاز برای آموزش همه جانبه دانش آموزان انجام میشود.
علیاکبر زاده تصریح کرد: شعار ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز محوری است و بر این عقیده هستیم که کودک ما باید در فضای فیزیکی کانون قرار بگیرد و به صورت رو در رو با مربی خود در ارتباط باشد.
وی اضافه کرد: بسیاری از برنامههای استعداد یابی و کشف استعداد کودکان و نوجوانان باید توسط مربی و در فضای حضوری انجام بگیرد اما نمیتوانیم قابلیت ها و فناوریهایی که به صورت نوین در اختیار ما قرار دارد را نادیده بگیریم.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از مربیان کانون از طریق فضای مجازی و با استفاده از امکانات موجود در فضای مجازی با کودکان ارتباط برقرار میکنند و سوالات آنها را جواب میدهند.
علیاکبر زاده تصریح کرد: برنامههای کانون پرورش فکری با برنامه مدارس یک سری تفاوت دارد و یکی از این تفاوتها تکالیفی است که در مدرسه برای دانش آموزان مشخص میشود و معلم پس از دیدن آن به دانش آموز نمره میدهد و این در حالی است که برنامههای کانون یک امر اختیاری است که فرد را به تلاش وامیدارد و در او ایجاد انگیزه میکند.
وی خاطرنشان کرد: فناوریهای فضای مجازی ارتباط مربیان با کودکان و نوجوانان دانش آموز که در کارگاههای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت میکنند را تکمیل کرده و به آن سرعت میدهد.