به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در شرایط شیوع کرونا در کشور، انزوا و تنهایی، دوری طولانی مدت از معلمان و کارکنان مدرسه، افت شدید تحصیلی، کرختی جسمانی، اضطراب عمومی متأثر از جو عمومی جامعه و از دست دادن یک یا چند عضو خانواده، از مهمترین استرسهای دانش آموزان بوده است.
در این میان، توجه ویژه به دانش آموزانی که دچار بیماری کرونا شده اند و یا عضوی از خانواده خود را از دست داده اند از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به طوری که ضرورت بهسازی روان شناختی، افزایش عزت نفس و امید به زندگی آنان را بیش از پیش نمایان میکند.
از این رو از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، «دستورالعمل اجرایی ارائه خدمات رایگان مشاورهای به دانشآموزان و فرهنگیان آسیبدیده از بحران کرونا» به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ شد.