به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه در این جلسه که با حضور قدرت الله محمدی سرپرست سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و جمعی از مدیران و معاونان دو شرکت برگزار شده بود گفت: این شرکت و سازمان آتشنشانی هر دو از یک خانواده هستند و رسالت اصلی هر دو مجموعه، خدمترسانی به شهروندان است. تاکنون کارهای خوبی بین دو مجموعه انجام شده است، اما نیاز به تقویت دارد.
وی در خصوص مجهز شدن آتش نشانی به سیستمهای ارتباطی ایستگاههای متروی تهران گفت: اگر تقویت این سیستم بهصورت مشترک انجام شود برای هر دو مجموعه چه در بخش کاهش هزینهها و چه از لحاظ مجهز شدن به سامانههای امن و با کیفیت ارتباطی مفید است و ما نیز از همکاریهای مشترک در حوزههای فناور پایه و هوشمندسازی بسترهای ارتباطی استقبال میکنیم.
شایسته ضمن اعلام آمادگی شرکت بهرهبرداری متروی تهران برای تعمیق سطح همکاری با سازمان آتشنشانی تصریح کرد: ما آمادگی لازم را داریم تا هر چه زودتر در کارگروه مشترک فنی، نقاط ضعف و اولویتها تعیین گردد و نواقص موجود رفع شود؛ چرا که در بحث ایمنی هیچ تعللی پذیرفته نیست چرا که شهردار محترم تهران نیز بارها بر ضرورت توجه به افزایش ایمنی مسافران عزیزی که از حمل و نقل عمومی استفاده میکنند، تاکید داشته اند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه با تاکید بر اینکه ارتقاء ایمنی ایستگاهها و اطمینان از سیستمهای اعلام و اطفاء حریق باید از ایستگاههای تقاطعی و پرتردد آغاز شود گفت: همه عوامل این شرکت تلاش دارند تا کوچکترین آسیبی در زمینه امنیت سفر و ایمنی مسافران وجود نداشته باشد و مدیران عملیات و حوزه ایمنی به جد دغدغهمند و کوشا هستند.
وی به ضرورت آموزش، دورههای بازآموزی و برگزاری مانورهای مشترک تاکید و خاطرنشان کرد: امیدواریم تا سال آینده شاهد اجرا شدن بخش زیادی از توافقات و موارد مطرح شده در این جلسه باشیم.
در ادامه این جلسه سرپرست سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه سهم زیادی از تردد درونشهری بر عهده شرکت بهرهبرداری مترو است گفت: هزینهکردن برای امنیت و ایمنی مردم نوعی سرمایهگذاری است؛ اگرچه این سرمایهگذاری پنهان است، اما از آنجا که اگر حادثهای رخ دهد، قابلجبران نیست، سرمایه گذاری برای جلوگیری از بروز حوادث ضروری است.
محمدی با بیان اینکه سازمان آتشنشانی درباره ایمنی مترو حساسیت ویژهای دارد گفت: اگر حادثهای در یکی از ایستگاههای مترو رخ دهد باتوجهبه شرایط و زیرزمینی بودن زیرساختها، امدادرسانی و تخلیه مسافران کار سختی است لذا باید کارهای پیشگیرانه که هزینه کمتری دارند و بازخوردهای بهتری را نیز ایجاد میکنند بادقت و سرعت بیشتری انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: از همه مدیران میخواهیم وقتی یک کار مرتبط با امنیت و ایمنی انجام میدهند اصلاً به هزینهها فکر نکنند.
سرپرست سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر بزرگترین مرکز آموزش خاورمیانه را داریم و باید از این ظرفیت استفاده شود تا پرسنل در صورت بروز حوادث بتوانند آمادگی لازم را داشته باشند.
در پایان این جلسه مقرر شد زیر ساختهای لازم برای تقویت بسترهای ارتباطی و ارتقاء ایمنی در ۲۰ ایستگاه بهصورت پایلوت و با محوریت ایستگاه امام خمینی (ره) ایجاد شود.