به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومى سازمان بازرسى کل کشور، احمد رحمانیان با اشاره به اینکه سازمان بازرسى به منظور پیگیرى حقوق عامه، به موضوع بلیت سفر در ایام اربعین ورود کرده، گفت: این سازمان در راستای وظایف نظارتی خود و برای بررسی نحوه تعیین سقف قیمت بلیت، ضمن حضور در "کمیته حمل و نقل و سوخت وزارت راه و شهرسازی"، بررسی عملکرد وزارت راه و شهرسازى را در دستور کار قرار داده است.
وى با بیان اینکه نرخ بلیت اتوبوس در ایام اربعین افزایش ۷۵ درصدى داشته، اظهار کرد: متاسفانه برخى افراد سودجو خودسرانه قیمت بلیت اتوبوس را بیش از این نرخ افزایش دادهاند که بر این اساس مقرر شد بلیت اتوبوس فقط با ارایه کدملى فروخته شود.
قائم مقام سازمان بازرسى کل کشور در رابطه با فروش بلیت قطار در ایام اربعین نیز اظهار کرد: زائران اعزامی از طریق بخش ریلی قریب به ۲۵۰ هزار نفر پیشبینی شده که در مسیر تهران-اهواز و تهران-کرمانشاه جابجا خواهند شد. در حال حاضر فقط مرز شلمچه امکان بهره برداری ریلی داشته و بر اساس مصوبه کمیته حمل و نقل سوخت بهای بلیت خطوط ریلى هیچگونه افزایشی نخواهد داشت.
وی افزود: در این رابطه نیز با توجه به ابهامات موجود در نحوه واگذاری قطار از طریق تور زیارتی و شائبه وجود رانت و به منظور رعایت عدالت اجتماعی هشدار لازم به شرکت راه آهن ج. ا. ا داده شده است.
رحمانیان با اشاره به گله مندى مردم از افزایش چشمگیر قیمت بلیت هواپیما اظهار کرد: بر اساس مصوبهاى که از سوى وزارت راه و شهرسازى اعلام شده قیمت بلیت هواپیما از تمامى نقاط کشور، به جز چهار شهر مشهد، زاهدان، کرمان و یزد به عراق (رفت و برگشت) از ١٥ شهریور تا ٣٠ شهریور ماه، شش میلیون تومان تعیین و برای چهار شهر مذکور مبلغ بلیت هفت میلیون و ٦٠٠ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
به گفته وى طى چند روز اخیر مطابق اخبار واصله، برخى از آژانسهاى هوایى خودسرانه قیمت بلیت را افزایش داده و در برخى موارد اخبار فروش بلیت ۱۳ میلیون تومانی واصل شد که سازمان بازرسى به این موضوع ورود داشته و به طور حتم براى شرکتها و آژانسهای متخلف پرونده تشکیل مىشود.
رحمانیان گفت: شرکتهای هواپیمایی قشم ایر، ایران ایر، آسمان، معراج، تابان، زاگرس، آتا، وارش و ماهان مسئولیت عرضه بلیت را برعهده دارند.
قائم مقام سازمان بازرسى کل کشور تاکید کرد: با ورود سازمان بازرسى مقرر شد که فروش بلیت هواپیما براى اربعین به طور مستقیم از طریق سایت ایرلاینها به صورت پلکانی طی این بازه ۱۵ روزه ارائه شود تا دست دلالان از این ماجرا کوتاه شود و بلیت با قیمت مصوب عرضه شود و در صورت عرضه بلیت خارج از قیمت مصوب، قطعا با شرکتهای هواپیمایی خاطی برخورد خواهد شد.
وى از استقرار بازرسان در فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد و بیان کرد: به منظور نظارت مستمر سازمان هواپیمایی کشوری بر عملکرد ایرلاینها در راستای عرضه بلیت رفت و برگشت به متقاضیان بدون محدودیتهای اجبارى و رصد این موضوع، بازرسان سازمان بازرسى در فرودگاه امام و سطح شهر مستقر خواهند شد و با گشتهای مشترک با تعزیرات و سازمان حمایت و سازمان صمت و بازرسان سازمان هواپیمایی نظارت لازم را اعمال خواهند کرد.
وى تاکید کرد؛ چنانچه زائران شکایتى داشته باشند مىتوانند به بازرسان مستقر در فرودگاه مراجعه کرده یا شکایات خود را به همراه مستندات، در سامانه شکایات این سازمان ثبت کنند.
رحمانیان گفت: سازمان بازرسى کل کشور به منظور تحقق حقوق عامه به این موضوعات ورود کرده و ضمن نظارت مستمر با هرگونه تخلف در فروش و عرضه بلیت سفر اربعین به طور قاطع برخورد و تخلفات را به دستگاههای مسئول اعلام مى کند.