به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد صائبی کارشناس ارشد برنامه ریزی فرهنگی و اردویی در یادداشتی نوشت: خیلی وقت بود دنبال بهانه ایی برای نوشتن موضوعی مهم بودم سال ۷۶ که رسما وارد مدرسه شدم مدیر مدرسه بهم گفت شما اینجا نقش معاون پرورشی رو داری این گوی و این میدان ازذهنیت خودم برنامه ریزی شبانه روزی کردم چه نسبت به تربیت و چه نسبت به برنامههای فرهنگی و هنری خروجی برنامه ریزی هام در طی چندین سالی که در مدرسه بودم و هنوزم هم تاسف رفتن از آموزش و پرورش را میخورم مربیان و تاثیر گذارانی شد که الان به عنوان هدایت گر سکان تعلیم و تربیت را برعهده گرفته اند.
معاون پرورشی دلسوز و خوش فکر در مدرسه نقش اساسی و هدایت کننده و پدرانه ایی هم برای دانش آموزان بازی میکرد و هم نقش محکمی در مقابل به اصطلاح معلمهایی که در مدرسه برای خوش گذرانی آمده بودند داشت چه مربیان پرورشی که بخاطر همین دلسوزی برکنار یا گوشه نشین شدند، اما دست از کار پرورشی برنداشتند.
متاسفانه دست ناجوانمردانه دولت آقای خاتمی معاونت پرورشی را حذف وادغام با معاونتی نمود که همیشه با معاونت پرورشی چالش داشت.
این شد که حاصل آن ادغام پس از سالها در این ایام بخصوص خروجی اش عدم بصیرت و هیجانی رفتار کردن دانش آموزان است که کاملا طبیعی است.
تو اردوهایی دبیرستانی دانش آموز پرسش گر و مطالبه گر است اگر درست و صحیح اغنا شود همراه میشود.
شاه کلید این اغنا در مدارس کور شد بماند بعضی از دوستان خودجوش کاری میکنند، اما سرچشمه خوش شد، مربیان خوش فکر به سمت مدارس غیرانتفاعی جذب شدند و حاصل آن تعلیم بدون تربیت درست و کلیدی شد.
جوان امروز با وجود فضای مجازی سردرگم سوالات و اتفاقاتی هست که پشت پرده آن جز تحریک آنان برای اقدامات بدون تحقیق هیچ نتیجه ایی ندارد.
وقتی تدبیر اشتباه شد، راه اشتباه میشودو نتیجه به انحراف کشیده میشود
وزیر فعلی آموزش و پرورش که دغدغه کار تربیتی و پرورشی را دارند برای احیا این مهم و ایجاد انگیزه برای مربیان پرورشی مخصوصا جدید الورودها تدبیری باید انجام دهند این زنگ خطر دراین ایام تلنگری برای این عزیزان است.