رخساره فضلی معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: بحث عدالت تربیتی کودکان برای ما خیلی مهم است و مبنای عدالت اجتماعی بوده و جزو دغدغههای ملی و اجتماعی ما در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک محسوب میشود.
وی اضافه کرد: ما از سالیان گذشته برنامههای خاصی را به طور ویژه برای کودکان در مناطق محروم، دو زبانه و حاشیه شهر و کودکان در شرایط دشوار داشتیم و هر ساله زمانی که در حوزه پیش دبستان دفتری وجود داشت و اعتباری تعیین میشد، فقط و فقط برای همین کودکان بود.
معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک خاطرنشان کرد: مورد فوق کودکان حاشیه شهر و کودکانی که خانواده آسیب پذیر داشتند و مواردی این چنینی را در برمیگرفت و این مسئله شاخصهایی داشت و به آن توجه میشد.
فضلی در ادامه اضافه کرد: خوشبختانه همان نگاه به کودکان فوق همچنان در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک وجود دارد و در حال حاضر این سازمان در جایی که کودکان به هر دلیلی که ممکن است نبود سرمایه مالی و اقتصادی هم مسئله نباشد و ممکن است سرمایه فرهنگی و نبود آن مشکل باشد و با محرومیت و محدودیت روبرو باشند، سازمان آنها را مورد حمایت قرار میدهد.
وی یادآور شد: در برنامههای تحولی پیش دبستان جزو اولویتهای دولت است، خوشبختانه برنامه ریزی های خوبی در این حوزه شده است و ما در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به هر میزانی که توان و اعتبار داشته باشیم آمادگی این را داریم که کودکان را در اقصی نقاط کشور با تاکید بر مناطق محروم، مرزی، دو زبانه و شرایط دشوار، مناطق حاشیه شهری و مناطق روستایی را مورد حمایت قرار دهیم.
معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اضافه کرد: در سال جاری هم بودجه خاصی برای کودکان مناطق محروم و حاشیهای در نظر گرفته ایم اما به دلایلی نمیتوانم به مبلغ آن اشاره کنم.
فضلی همچنین تاکید کرد: یکی از عللی که باعث تفاوت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با سایر مجموعهها دارد این است که سازمان ملی شده است و بنابراین به این شکل نیست که فقط بتواند بگوید آموزش و پرورش و استفاده از حضور خیرین در راستای کمک به فعالیتهای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک نیاز به فرهنگ سازی دارد.