به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهرام نکاحی درباره اولویتهای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اظهار کرد: زمانیکه تهران نیاز به ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل عمومی دارد، نمیتوانیم تمام انرژی خود را در یک حوزه نظیر بازسازی یا نوسازی متمرکز کنیم. همزمان فعالیتهایی نظیر راه اندازی اتوبوس مدرسه، نظارت بر عملکرد، بازسازی، نوسازی، بهسازی و ارتقای کمی و کیفی در موازات یکدیگر انجام میشود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن اشاره به در دستور کار گذاشتن همزمان رشد و توسعه در ناوگان اتوبوسرانی عنوان کرد: قطار توسعه و رشد در حوزه نوسازی و فناوریهای جدید به حرکت درآمده و یقین دارم که اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقلی تهران رقم خواهد خورد.
نکاحی ضمن اشاره به نگاه ویژه شهردار تهران به حمل و نقل عمومی گفت: امیدوارم این نگاه ویژه، کمبودها و عقبماندگیهای جدی گذشته را برطرف کند.
وی درباره تحویل اتوبوس از وزارت کشور هم اظهار کرد: امیدواریم که تا پایان امسال بالغ بر هزار دستگاه اتوبوس از وزارت کشور تحویل بگیریم. در نخستین مرحله تحویل، قرار بر ۲۵۶ دستگاه بود که تاکنون ۱۴۲ دستگاه آن را تحویل گرفتهایم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به اتوبوس مدرسه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه برخی از معابر شهری عرض کمتری دارند و امکان تردد اتوبوس در آن به راحتی وجود ندارد، قرار است به تناسب شبکه معابر تهران، خودروهای جدید (اتوبوسهایی با اندازه مناسبتر) تأمین و سفارشگذاری شود.
نکاحی تأکید کرد: نباید فراموش کنیم که نخستین مد حمل و نقل، پیاده مداری است. باید فرهنگ پیادهمداری در شهر تهران ترویج و بستر آن آماده شود؛ البته مدیران هم باید در این راستا گام بردارند.