به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدعلی الفت پور در این باره گفت: شهروندان با بهرهگیری از QR کد میتوانند نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود را در کوتاهترین زمان به مدیریت شهری انتقال دهند. این روش علاوه بر اینکه، قدمی مثبت و مؤثر برای حرکت به سمت سازمانی هوشمند است؛ مشارکت و رضایت شهروندان را نیز بهدنبال دارد.
وی افزود: تاکنون حدود ۳۰ هزار تاکسی خطی به طور صددرصد و حدود ۳۲ هزار و ۲۰۰ تاکسی تلفنی، گردشی و ... به طور ۷۰ درصد مجهز به QR کد شدهاند.
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه قدم بعدی، نصب QR کد بر روی اتوبوسهای شهری، ایستگاهها و بوستانهاست، گفت: نیروهای انسانی و تمام داراییهای فیزیکی و خدماتی شهرداری تهران مانند اماکن، فضاها، وسایل حملونقل عمومی و تجهیزات شهری که میتوانند مورد قضاوت مردمی قرار گیرند، قابلیت بهرهگیری از QR کد را دارند.
طرح نصب QR code در تاکسیهای شهری با همکاری مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران و سازمانهای فناوری، اطلاعات و ارتباطات و تاکسیرانی در حال انجام است.