ابوالفضل رنجبر، فعال کارگری هپکو، در گفتگو با خبرنگار استانهای خبرگزاری دانشجو در نقد عملکرد وزارت راه و شهرسازی در انعقاد قرارداد خرید ماشین آلات از هپکو و واردات این دستگاه ها، گفت: راهداریها تا زمانی که میخواستند از هپکو خرید کنند و در جلسات انعقاد قرارداد برای خرید ۵۰ دستگاه گریدر با مدیران هپکو به کمتر از موتور و گیربکس و اکسل آلمانی راضی نمیشدند و تقاضای استفاده از بهترین قطعات حال حاضر اروپایی داشتند.
رنجبر ادامه داد: این تقاضا از سوی راهداریها در شرایطی مطرح میشد که بنا به دلایل سیاسی کشور در تحریمهای ناجوانمردانه قرار داشت.
این فعال کارگری هپکو به خرید راهداری از شرکتهای چینی اشاره کرد وگفت: مجوزهایی برای خرید از تولیدکنندگان خارجی صادر شده که اتفاقا از نظر کارشناسی در گریدر خیلی خوشنام نیستند و خرید این دستگاهها مورد تأیید هم قرار گرفته است!
وی بیان کرد: سوال ما از مسئولان این است که چطور میشود یک مصرف کننده داخلی، اگر تصمیم به خرید از تولیدکننده داخلی دارد، انتظار بهترین نشانهای اروپایی دارد، اما اگر قرار باشد همان مصرف کننده، دستگاه را وارد کند، به نشانهای چینی و با کیفیت کم هم راضی میشود؟
رنجبر ادامه داد: با این حال و به لطف الهی از قراردادی که با سختگیری به تمام معنا صورت گرفت، هپکو به تعهد خود عمل کرد و با قطعات درخواستی مشتری خود، این محصولات را در سال ۱۴۰۱ تحویل داده و تنها ۱۰ دستگاه از محصولات مورد قرارداد باقی مانده است.