به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، محمد جمالی آرند (معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد) کسب این رتبههای برتر در کشور را نشان از توانمندی و ظرفیت بالای معلمان استان دانست و گفت: این موفقیتهای بزرگ حاصل اراده، دانش افزایی، تلاش و همفکری و برنامه ریزی درست و صحیح معلمان و عوامل اجرایی حوزه آموزش متوسطه استان است.
جمالی آرند با بیان اینکه وضعیت روند آموزش نیاز به آسیب شناسی و برنامه ریزی اصولی دارد گفت:کمبود امکانات و تجهیزات آموزشی، نداشتن شناخت کافی و مناسب دانش آموزان و خانوادهها از هدایت درست تحصیلی فرزندان و همچنین عواملی اجرایی حوزه آموزش ادارات و مدارس و از همه مهمتر عدم هدایت تحصیلی درست و اصولی دانش آموزان از جمله دلایل پایین بودن کیفیت آموزش در استان است که با کمک خانوادهها این روند میتواند تغییر به مطلوب شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری کارگاههای آموزشی ویژه معلمان و سرگروه¬های آموزشی، هدایت درست تحصیلی دانش آموزان و ترغیب آنان به رشتههای فنی و حرفه ای، احیا رشتههای رو به زوال در استان از جمله رشته ریاضی و کار و دانش را از مهمترین اقدامات حوزه آموزش متوسطه برای ارتقا و کیفیت بخشی به آموزش استان برشمرد و افزود: تغییر نگاه خانوادهها از رشتههای تجربی و انسانی به رشتههای ریاضی، فنی و حرفهای و کارو دانش از دیگر اقدامات مهم حوزه آموزش متوسطه برای ارتقا و کیفیت بخشی به روند آموزش بود.
جمالی آرند با بیان روند آموزش در استان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد: تحقق این مهم نیازمند دانش افزایی، تعامل و هم فکری دست اندرکاران حوزه آموزش اعم از ادارات، سرگروههای آموزشی، معلمان و همراهی خانوادهها است.
سید جلال رحیمی (معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد) هم در این آیین معلم را پایه گذار و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی برشمرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا در چارچوب سند تحول بنیادین دانش آموزان را به حیات طیبه الهی برسانیم.
رحیمی کلید ترسیم آیندهای روشن و درخشان برای کشور و استان را در دست معلمان دانست و افزود: معلمان موتور محرک نوید بخشی و امیدآفرینی در بین نسلهای امروز و فردا و کارخانه انسان سازی در جامعه ایران اسلامی هستند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد دانش آموزان را سرمایههایی گرانبها در مکتب معلمان برشمرد و گفت:باید نسبت به رشد و تربیت صحیح و اصولی آنان منطبق بر موازین الهی و ایرانی اسلامی مسئولیت پذیر باشیم.
در این مراسم برخی از سرگروههای آموزشی مقاطع تحصیلی متوسطه اول، دوم و فنی حرفهای نظرات و پیشنهادات خود را برای ارتقاء کیفیت آموزشی در سطح استان ارائه کردند.
در پایان این آیین از ۳۳ نفر از منتخبان جشنوارههای الگوهای برتر تدریس و همچنین دبیرخانههای آموزشی برتر کشور با اهدا لوح سپاس تجلیل شد.