ظهر امروز آخرین وضعیت روند احداث هشت کیلومتر آزادراه منجیل-رودبار، با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط با این پروژه و همچنین اعضای شورای عالی فنی سازمان برنامه و بودجه کشور در محل این پروژه برگزار شد.
خیر الله خادمی در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه هشت کیلومتر آزادراه منجیل-رودبار جزو طرحهای مهم دولت سیزدهم در گیلان است، اظهار کرد: تکمیل این پروژه نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی به گیلان داشته و منجر به توسعه استان و شهرستان رودبار در حوزههای مختلف میشود.
وی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه هشت کیلومتر آزادراه منجیل-رودبار، گفت: کارهای چراغانی این آزادراه راه میتوان بعد از تکمیل آن در نون زمان بسیار کمی به سرانجام رساند، لذا اولویت نخست تکمیل هشت کیلومتر آزادراه منجیل-رودبار است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ضرورت تلاش برای تکمیل هشت کیلومتر باقی مانده از آزادراه منجیل-رودبار تا پایان سال افزود: در تلاشیم این پروژه را تا پایان سال به سرانجام برسانیم هر چند مهلتی که به پیمانکار داده شده، بهمن ماه بوده و پیمانکار موظف به تکمیل هشت کیلومتر آزادراه منجیل-رودبار تا پایان بهمن ماه است.
خادمی با بیان اینکه اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل هشت کیلومتر آزادراه منجیل-رودبار مورد نیاز است، گفت: تاکنون یکهزار و ۷۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و برای تکمیل آن به ۵۰۰ میلیارد دیگر اعتبار نیاز است.
وی با بیان اینکه تمامی مصوبات دولت سیزدهم برای تکمیل هشت کیلومتر آزادراه منجیل-رودبار بهصورت نقدی پرداخت شده است، افزود: با پیگیریهای استاندار گیلان و اهتمام دولت تمامی اعتبار مصوب شده تخصیص یافته و با تلاشهای وزیر راه و موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر به زودی تخصیص خواهد یافت.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ضرورت توجه به مباحث اقتصادی در تکمیل هشت کیلومتر آزادراه منجیل-رودبار، تصریح کرد: به منظور توجه به مباحث اقتصادی مردم منطقه، تنها تکمیل یک باند از این پروژه در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است، اما در همین یک باند و مشابه آزادراه تهران-شمال و با نصب علائم و درصورت بروز ترافیک به سمت رفت، خودروها از تونلو پلها بتوانند عبور کنند زیرا این امر منجر به کاهش بار ترافیکی میشود.
به گفته خادمی، در هنگام خروج خودروها از هشت کیلومتر آزادراه منجیل-رودبار نیز، در صورت بروز ترافیک و با نصب علائم امکان دو طرفه شدن و خروج خودروها از تونل و پلهای موجود امکانپذیر بوده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
وی تکمیل هشت کیلومتر آزادراه منجیل-رودبار را یکی از سختترین پروژههای وزارت راه دانست و تصریح کرد: وجود تونل و پلهای بسیار در مسیر این پروژه بر سختی تکمیل آن افزوده است زیرا بخش اعظمی از این پروژه را تونل و پل تشکیل میدهد اما با تلاشهای انجام شده تمامی پل و تونلها احداث شده و تنها ۲۷۰ متر لایرینگ یکی از تونلها باقی مانده است.