خزایی معاون اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی در گفتوگو با خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در رابطه نحوه اخذ نوبت از سوی مردم در سایت سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: نحوه اخذ نوبت از سیتمهای مراکز ملکی سازمان به چند طریق است. مردم به صورت حضوری و غیرحضوری میتوانند نوبتهای خود را اخذ کنند.
وی ادامه داد: مردم برای دریافت نوبت به صورت غیرحضوری میتوانند از راههای تماس تلفنی که هر مرکز شماره مخصوص خودش را دارد، نرم افزار ussd و آدرس اینترنتی nobat.tamin.ir استفاده کنند.
ساعات اولیه نوبتدهی، خطوط تلفن بسیار شلوغ است
معاون اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی در رابطه با شلوغی خطوط تلفنها در هنگام تماس ویا اتمام نوبتها، گفت: بیشتر مواقع در ساعات ابتدایی نوبتدهی ترافیک خطوط تلفن سنگین است و مراجعه کنندگان با مشغول بودن آن مواجه میشوند. در همین جهت سعی شده است برای رفع این مشکل از خطوط تلفن بیشتری استفاده شود؛ از سوی دیگر دستور افزایش نوبت دهی از طریق اینترنت صادر شده و از مراکز مربوطه خواسته شده که نوبت دهی را از طریق آدرس اینترنتی سازمان افزایش دهند.
خرایی مطرح کرد: در برخی از تخصصهای خاص تعداد پزشکهای شاغل در مراکز ملی سازمان تامین اجتماعی محدود است درنتیجه نوبتها نیز محدود شده و در بعضی مواقع سریع به اتمام میرسد.
وی توصیهای به مراجعه کنندگان و بیماران داشت و گفت: در ساعات اولیه خطوط بسیار شلوغ است و مردم سعی کنند برای اخذ نوبت ساعات دیگری را انتخاب کنند.
معاون اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: تلاش بر اسن است که با افزایش پزشکهای متخصص و همچنین اضافه کردن راههای دسترسی به نوت دهی غیرحضوری، بیمه شدگان مشکلات کمتری داشته باشند.
امکان جابهجایی نوبت به شخص دیگر وجود ندارد
خزایی در رابطه با اینکه آیا نوبتدهی تلفنی بساط سودجویان را در نوبتدهی حضوری از بین برده است؟ گفت: نوبتدهی تلفنی بر اساس کد ملی و شماره تلفن بیمه شده سازمان است و قابل انتقال به شخص دیگری نیست بنابراین نمیتوان نوبت را جابه جا کرد.
وی ادامه داد: در صورت مشاهده با افراد متخلف در این زمینه حتماً برخورد قانونی خواهد شد و به هیچ عنوان فرد متخلف قابل بخشش نیست. مردم هم در صورت مشاهده تخلف حتما گزارش دهند.