عباس تقدسی نژاد، مدیرعامل شهرآفتاب در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ زهره عرب زاده در رابطه با شکل گیری نمایشگاه شهر آفتاب اظهار داشت: راه اندازی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب از سال ۹۴ جدی شد. نمایشگاهها تبدیل به یک مسئله در حوزه ترافیک شهر تهران شده بودند و نیاز بود که به خارج شهر منتقل شوند. البته مطالعات و بررسیهای این طرح به سال ۸۳ باز میگردد.
وی افزود:در آن زمان تعاملاتی بین دولت و شهرداری شکل میگیرد تا بتوانند نمایشگاههای پرمخاطب را به خارج شهر منتقل کنند.
مدیرعامل شهرآفتاب در رابطه با استفاده از ظرفیت بالای نمایشگاه اظهار داشت: ما در سال ۱۴۰۱ و بعد از چند سال تعطیلی مطلق، حدود ۲۰ نمایشگاه مختلف را در شهر آفتاب تعریف کردیم؛ و در سال ۱۴۰۲ این عدد تقریبا دو برابر شد.
وی در رابطه با برنامه ریزیها برای سال آینده تصریح کرد: چیزی که به ما برای سال ۱۴۰۳ ارجاع و درخواست شده است، دوبرابر سال ۱۴۰۲ است. یعنی چیزی حدود ۷۰-۸۰ نمایشگاه پیشنهاد شده است که برخی از آنها با نمایشگاههای دیگر در سطح تهران همپوشانی دارند؛ که این آمار نشان میدهد مخاطب پذیری نمایشگاه رشد صعودی داشته است.
تقدسی نژاد پیرامون زیرساختهای این نمایشگاه بیان داشت: باید منظور از زیرساخت مشخص شود. اگر منظور از زیرساخت این است که برای انتقال همه نمایشگاهها باید سالنهای جدیدی اضافه شود، بله، درست است. ما باید برای رسیدن به فضایی که بتوانیم همه نمایشگاهها را منتقل کنیم باید سالنهای جدیدی بسیازیم.
وی افزود: اگر منظور از نبود زیرساخت، کمبود امکانات مجموعه است، روند صعودی داوطلبین برای حضور در شهر آفتاب نشان میدهد که مشکلی نداشته ایم.
تقدسی نژاد اذعان داشت: ما در شهر افتاب شعاری داریم که میگوید «هر نمایشگاه، حل یک مسئله». در کشور ما سالانه حدود ۶۰۰ نمایشگاه برگزاری میشود. فکر کنید اگر هر نمایشگاه یک مسئله را در همان حوزه تخصصی خودش حل بکند چه مقدار از مشکلات حل میشود.
وی افزود: در هر نمایشگاهی برگزاری میکنیم، همان حرفهایی زده میشود که سال قبل نیز گفته شده بود. ما به یک نمایشگاه به چشم جایگاهی برای حل و یا حتی خلق یک مسئله نگاه میکنیم. چراکه ممکن است مسئولین از وجود یک مشکل خبر نداشته باشند و با حضور در نمایشگاه و ملاقات با متخصصان یک حوزه و شنیدن مشکلات، برای آنها خلق مسئله شود.