به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مسعود درستی با اشاره به عدم همکاری برخی شرکتهای خارجی در زمینه تأمین قطعات گفت: متخصصان داخلی به منظور بومیسازی بخشی از قطعات مهم و پر مصرف شبکه راهآهن ریلی زیرزمینی دستبهکار شدند که خوشبختانه اکنون متروی تهران با استفاده از قطعات ساخت داخل توانسته قسمتی از نیازهای خود را در زمینه تأمین قطعات مرتفع کند.
وی با بیان اینکه این قطعات بومیسازی شده تکنولوژی بسیار بالایی داشتند و برای تأمین آنها از کشورهای دیگر ارز زیادی از کشور خارج میشد، افزود: خوشبختانه با وجود مشکلات فراوان که مربوط به تطابق کامل پروتکلهای مربوطه تجهیزات ساخته شده داخلی با قطعات خارجی بود، قطعات مهمی ساخته و تستهای فنی لازم با موفقیت پشت سر گذاشته شد.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه گفت: با ساخت این قطعات در داخل کشور توانستیم ۸ میلیون دلار صرفهجویی داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: دستیابی به دانش تعمیر قطعات و یا تولید آنها در داخل کشور، دستاورد بزرگ و ملی است که مزایای بسیار زیادی برای صنعت ریلی (مترو) از جمله کاهش خروج ارز از کشور، اشتغالزایی و همچنین کاهش وابستگی به شرکتهای خارجی به همراه دارد.