به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، جعفر تشکری هاشمی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد تکمیل پروژههای نیمه تمام مترو بودیم، گفت:، اما حسب جایگاه تخصصی مان در شورای شهر باید پیرامون موضوعات این ناوگان در مترو صحبت کنیم و کمتر شهروندی است که در مورد خرابیها نشنیده باشد.
کلکسیونی از انواع حوادث در متروی تهران را شاهد بودیم
وی با بیان اینکه سریال خرابیهای مترو حالت پیوسته پیدا کرده و هنوز از حادثهای بیرون نیامدیم و ابعاد آن بررسی نشده است، وارد حادثه دیگر میشویم، گفت: کلکسیونی از انواع حوادث در متروی تهران را شاهد بودیم؛ بگونهای که از قفل شدن کفشک ترمز، عدم ترمز قطار و برخورد قطار در خط تست، آتش سوزی در پست برق و همین طور حوادث مشابه در خطوط مختلف همچون آتش سوزی در خط ۵ و دودگرفتگی در ایستگاهها در یکی دو هفته اخیر رخ داده که این خرابی و اشکالات نگرانیها را ایجاد میکند.
وی با بیان اینکه شما در فیلمها دیدید که مسافران از روی خط سوم و تونل رها شده بودند و چرا این اتفاقات رخ داده است؟ گفت: ما در سال ۱۴۰۲، ۱۵۵۰ میلیارد تومان فقط برای بازسازی گذاشتیم تا واگنهای قبلی اورهال شوند و لازم است از راهبران مترو که با جان و دل صحنه را مدیریت میکنند، تقدیر کنم؛ اما تکلیف رفع ایرادات باید مورد توجه قرار گیرد.
تشکری هاشمی با بیان اینکه در طول این مدت ۱۳۳ واگن اورهال شدند و حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که یک سوم منابع است، ادامه داد: البته گزارشات و اخباری به گوش ما رسید که به دلیل عدم خرید قطعات جدید از قطعات کهنه استفاده میشود و یا قطاری قطعه یدکی شده است که اگر صحت داشته باشد، پذیرفته نیست و ما بارها گفتیم که قطعات بخرید و از اینکه کارخانه زیربار سه شیفته رود نترسید.
وی با بیان اینکه برای قرارداد ۵۰۰ میلیارد تومانی برای خرید قطعات هنوز پیش پرداخت ۲۵ درصد داده نشده است و اگر پیش پرداخت را بدهند در مردادماه سال آینده این قطعات میرسد، گفت: سخنگوی شهرداری تهران صحبتهایی داشتند که گذشتگان به مترو نرسیدند و از آنجایی که یکی از گذشتگان ما هستیم باید بگویم که سخنگوی محترم شهرداری تهران خوب میداند که قطار مثل هر وسیله دیگری نیاز به مراقبت و تعمیر دارد و هر آدم عاقلی میداند که قطار نو را به تعمیرگاه نمیبرند شما سه سال در شهر هستید و بودجه جذب نکردید و دیگر نمیتوانید از گذشته حرف بزنید و باید بروید قطعات بخرید و کاری نکنید مردم در مورد رسیدن به مقصدشان با قطار ابهام داشته باشند و در آخر هر سفر شهروندان با مترو هم صلوات بفرستند.