به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد یاشار لطفی افزود: پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ مترو، مسیری به طول تقریبی ۴۲۰۰ متر و شامل ۲ ایستگاه است که یکی از ایستگاهها در تقاطع بلوار اشرفی اصفهانی با خیابان سیمون بولیوار و ایستگاه دوم در میدان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات طراحی و در حال تجهیز کارگاه میباشد؛ همچنین پارکینگ شبانه خط ۷ نیز بعد از ایستگاه دانشگاه و به صورت زیرزمینی طراحی شده است.
آخرین وضعیت عملیات اجرایی این پروژه حکایت از آن دارد که حدود ۳۵۰ متر از مرحله حفاری و تحکیم تونل توسعه شمال غربی خط ۷ در محدوده میدان کتاب تا بزرگراه یادگار امام (ره) صورت پذیرفته و بخشی از این مسیر نیز در حال اجرای پوشش نهایی بتن است. همچنین رمپ دوم دسترسی به تونل اصلی در حال احداث بوده و بیش از ۲۰۰ متر از تونل ارتباطی خط ۷ به خط ۱۰ نیز جهت بهره برداری هرچه سریعتر از خط ۱۰ در محدوده میدان کتاب، با مساعدت شهرداری منطقه ۲ حفاری میشود.
گفتنی است با بهرهبرداری از بخش توسعه شمال غربی خط ۷ مترو تهران، نه تنها دسترسی شهروندان پایتخت به اماکنی از قبیل شهرک نفت، محدوده موسوم به چهار دیواری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و بیمارستان فرهیختگان تسهیل خواهد شد، بلکه ارتباط بین مناطق ۲ و ۵ از طریق خط راه آهن ریلی زیرزمینی هم شکل میگیرد. کاهش ترافیک معابر شریانی بزرگراههای آبشناسان، ستاری و یادگار امام (ره) از دیگر تأثیرات ترافیکی این پروژه توسعهای شبکه مترو تهران است.
پیش بینی میشود با افتتاح و بهرهبرداری از بخش توسعه شمال غربی خط ۷ مترو، حداقل افزایش ۱۴ درصدی جذب مسافر در این خط رخ داده و در زمان اوج ترافیک، حدود ۹ هزار نفر به جمع مسافران مترو افزوده شود.