گروه بینالملل خبرگزاری دانشجو: در پی اقدام ناشیانه ارتش رژیم اسرائیل در انتشار ویدئویی از لحظات آخر حیات و مبارزه شهید یحیی السنوار، این رژیم با موجی از انتقادات مواجه شده است. حالا، در تلاشی برای پوشاندن این اشتباه و کاستن از محبوبیت این چهره حماسی، به رویکردی پراکنده و ناشی از جنگ روانی روی آوردهاند.
در جدیدترین این تلاشها، سخنگوی عربی ارتش اسرائیل و رسانههای عبری با انتشار تصویری از کیف دستی همسر شهید السنوار ادعا کردهاند که این کیف از برند لوکس «بیرکین» بوده و قیمت آن ۳۲ هزار دلار است. ادعایی که نه تنها با واقعیت کیف همخوانی ندارد، بلکه در شرایط محاصره شدید غزه به نظر میرسد به طرز روشنی بیاساس باشد.
این تبلیغات، که بیشتر به مهملاتی برای تخریب اعتبار مقاومت و رهبران آن شبیه است، نشان از یک برنامه گسترده روانی رژیم صهیونیستی دارد. در واقع، هدف اصلی این حملات، کاستن از حمایت مردم غزه از یحیی السنوار و حماس است؛ همان گروه مقاومتی که همچنان در برابر تجاوزات اسرائیل ایستادگی میکند.
این گونه جنگ روانی در ماههای اخیر به وضوح تشدید شده است، اما به نظر میرسد این روشها، نه تنها به موفقیت نمیرسند، بلکه تأثیر معکوسی بر افکار عمومی گذاشته و به جای تضعیف جایگاه مقاومت، به تقویت آن منجر شده است.