علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری دانشجو اظهار داشت: ما در شورای عالی آموزش موضوع تاثیر قطعی معدل را مطرح کردیم و پیشنهاد هم به شورای عالی انقلاب فرهنگی دادیم و نظرات خودمان را هم مطرح کردیم.
وی افزود: این موضوع، چون یک موضوع تخصصی است اجازه بدهید من در این فضا نظر آموزش و پرورش را ابلاغ نکنم، چون آموزش و پرورش یک عضو از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
وی بیان داشت: ما نظرات کارشناسی و تخصصی خودمان را در قالب سه سناریو مطرح کردیم. نظرات خود را در ابعاد اجرایی، ابعاد تربیتی، ابعاد عاطفی و روانی و ابعاد مثبت تاثیرات ارتقاء علمی و مرجعیت کتاب را مطرح کردیم.
کاظمی گفت: مرجعیت کتاب و معلم باید به مدرسه برگردد و سیستم آموزش و پرورش را به لحاظ علمی باید ارتقا بدهد.
وزیر آموزش و پرورش در رابطه با بازماندگان از تحصیل گفت: موضوع بازماندگان از تحصیل و کسانی که شرایط متفاوتی برای ادامه تحصیل دارند یکی از دغدغههای جدی ماست. در حال طراحی سازوکارهایی هستیم که بتوانیم سیستم آموزشی منعطفی متناسب با نیازهای آنها طراحی کنیم، البته بخشهای مختلفی الان درگیر هستند و خدمات ارائه میدهند. مدارس ویژه دانشآموزان کار هم فعال هستند.
وی در انتها بیان داشت: کماکان معتقدیم که باید روشهای متنوعتری و اقدامات اثربخشتری در این حوزه انجام بدهیم که در دستور کار ماست، انشاءالله بتوانیم پیادهسازی کنیم.