به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا کاظمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دغدغههای مدیران زیاد است اما بعضی دغدغهها خیلی جدی است گفت: بحث شایسته سالاری در انتصاب مدیران، نگهداشت مدیران، کمبود خدمتگزار در فضای آموزش و پرورش مهم است. مسائل متعدد دیگری در جلسه مدیران مطرح شد که بناست دسته بندی شوند و متناسب با هر حوزهای و با کمک معاونان و مدیران مسائل را در جهت رفع مسائل پیش ببریم.
وی با بیان اینکه تلاش میکنیم مسائل مربوط به آموزش و پرورش را حل کنیم افزود: اینکه قول بدهم این مسئله قطعاً حل میشود یا نه به نظر من شاید چیز درستی نباشد. در دورهای که در مجلس بودیم در رابطه با بحث تغییر وضعیت حقوق خدمتگزاران پیگیریها انجام شد و به لطف خدا و با کمک نمایندگان به نتیجه رسید، فکر میکنم اگر اراده کنیم، مشکلات حل میشود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه موضوع حق مدیریت دغدغه درستی است ادامه داد: این موضوع یکی از مسائل مهم حوزه مدیریت است، در حوزه مدیریت چند مسئله وجود دارد، انتخاب و انتصاب مدیران شایسته، ثبات مدیریت، توانمندسازی مدیران و یک مسئله، حق مدیریت است. هر کسی که مدیر میشود طبیعتاً باید به اندازه زحماتی که میکشد نه، به اندازه ۱۰ درصد حداقل زحماتش حق مدیریت باید برایش در نظر گرفته شود زیرا بخشی از انگیزه به مسائل مالی برمیگردد.
کاظمی با بیان اینکه مدیریت نوبت دوم را حتماً سر نوبت پرداخت میکنیم گفت: فعلاً داریم بخشی از بدهیهای سالهای گذشته را پرداخت و صفر میکنیم؛ مدیریت نوبت دوم عقب افتادگی داشت؛ حق الزحمه بخشی از خرید خدماتیها مربوط به سالهای گذشته در برخی استانها عقب افتاده، برای امسال مبلغی علی الحساب اول سال پرداخت شده و مابه التفاوتش در همین روزها در صورت تامین اعتبار پرداخت میشود.
وی با بیان اینکه ایام ماه مبارک رمضان نه فصل امتحانات است و نه ضرورت برگزاری آن وجود دارد افزود: باید کمک کنیم دانش آموزان از فضای معنوی و ملکوتی ماه مبارک رمضان بیشتر بهره ببرند.
وزیر آموزش و پرورش همچنین در خصوص صدور کارت پایان خدمت برای فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان گفت: این امر مشکلی در بحث آموزش دارد که حل میکنیم و پیگیر آن هستیم ولی قول نمیتوانم بدهم.
کاظمی با بیان اینکه ۴۴ درصد کارکنان دولت آموزش و پرورشی هستند گفت: مخاطب ۴۰ میلیونی هم داریم، یعنی وزارتخانه ۱۶ میلیون دانش آموز، یک میلیون معلم و با حداقل ۳۰ میلیون ولی دانش آموز بزرگترین جامعه مخاطب را در اختیار دارد. این وزارتخانه راهبردی، اساسی و فرادستگاهی است. محصول کار ما مربوط به کل کشور است. تربیت نیروی انسانی کشور، ساخت فرهنگ یک کشور و تمدن یک کشور بر اساس تعلیم و تربیت آن کشور شکل میگیرد.