به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مطالعه محققان دانشگاه هلسینکی فنلاند نشان می دهد هرچقدر فرد زبان خارجی بیشتری بیاموزد، مغز به شکل موثرتری داده های انباشته در طول دوره یادگیری را پردازش می کند.
محققان آزمایشات خود را بر روی ۲۲ دانشجو (۱۰ پسر و ۱۲ دختر) که از قبل فعالیت الکتریکی مغزشان با استفاده از نوار مغزی اندازه گیری شده بود، انجام دادند.
به سر شرکت کنندگان، الکترودهایی وصل شده و سپس آنها به کلمات متفاوت ضبط شده به زبان مادری خود و همچنین زبان های خارجی گوش دادند.
هنگامیکه کلمات شناخته شده یا ناشناخته پخش می شدند، تغییر در فعالیت مغز افراد پیگیری می شد و محققان مخصوصا بر سرعت مغز در تطبیق مجدد فعالیتش در برخورد با کلمات ناشناخته تمرکز و توجه داشتند.
آزمایش نشان داد فعالیت الکتریکی مغز شرکت کنندگانی که با برخی زبان های خارجی آشنا بودند، بیشتر بود.
به گفته محققان، هر چقدر فرد زبان های خارجی بیشتری بداند شبکه نورون ها در کدگذاری اطلاعات مربوط به کلمات جدید سریع تر عمل می کند. بدین ترتیب داده های جدید موجب تحریک فیزیولوژی مغز شده و در نتیجه خاصیت ارتجاعی مغز بیشتر می شود.