به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از شیراز، همه ناشران دانشگاهی شرکت کننده در یازدهمین نمایشگاه کتاب فارس بر تبلیغات ضعیف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اتفاق نظر داشتند.
برخی بر قابل مقایسه نبودن نمایشگاه کتاب سال گذشته و امسال فارس اذعان و عنوان کردند: حدود 600 ناشر دانشگاهی در این نمایشگاه شرکت کرده اند که متأسفانه امسال به دلیل گران بودن کاغذ برخی از کتاب ها به چاپ نرسید.
ناشران در غرفه های خالی از جمعیت سرگرم بازی با سیستم های خود شده و یا با چند ناشر دیگر در حال صحبت در مورد وضعیت ضعیف نمایشگاه کتاب امسال بودند.
یکی از ناشرانی که تا سومین روز از نمایشگاه تنها 150 هزار تومان کتاب، آن هم با اعمال تخفیف فروخته بود، گفت: اطلاع رسانی ضعیف و کمبود بنر و تیزرهای تبلیغاتی در سطح شهر عامل عمده بازدید ضعیف شهروندان بوده است.
تنها یک درصد مشکلان نمایشگاه مربوط به تبلیغات بوده و 99 درصد مشکل به مسائل اقتصادی بر می گردد
احمد رضا نداف، معاون فرهنگی اداره کل ارشاد فارس در این نمایشگاه با بیان اینکه امسال نوع تبلیغات متفاوت تر از سال های گذشته بود، خاطرنشان کرد: تنها یک درصد از مشکلان این نمایشگاه مربوط به تبلیغات بوده و در واقع 99 درصد مشکل به مسائل اقتصادی بر می گردد.
وی با اشاره به اینکه تنها نوع تبلیغات نسبت به سال های گذشته تغییر کرده، افزود: اگر امسال 200 بنر در سطح شهر مشاهده نمی کنید؛ اما 5000 پوستر در سطح شهر پخش شده و با ارسال پیامک به شهروندان در مورد برپایی یازدهمین نمایشگاه کتاب فارس اطلاع رسانی کرده ایم.
نداف بر تبلیغات ثابت همچون سال های گذشته تأکید کرد و گفت: امسال هشت تابلوی اصلی در سطح شهر را به اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه کتاب فارس اختصاص دادیم، همچنین استندهایی را بر سر چهارراه های اصلی در سطح شهر مستقر کردیم و از طریق رادیو و زیرنویس تلویزیون نیز اطلاع رسانی انجام داده ایم.