به گزارش خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، قاسم محمدی مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت اقتصاد طی سخنانی در این جلسه که در محل سالن جهاد اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، با ابلاغ قدردانی رئیس جمهور و وزیر اقتصاد به دست اندرکاران روابط عمومی سازمان های زیر مجموعه وزارت اقتصاد به منظور اقدامات ارزشمند انجام شده در ایجاد ارتباط هدفمند با مردم، برگزاری موفق چهارمین همایش ابعاد اجرایی سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی در هفته جاری را کاری بسیار برجسته عنوان کرد.
وی افزود: در جریان برگزاری همایش ابعاد اجرایی سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، شاهد یکی از بهترین نوع اطلاع رسانی در بخش اقتصاد کشور بودیم و انعکاس گسترده اخبار همایش مذکور در رسانه ها، به نوعی آشتی جامعه بزرگ رسانه ای کشور با بخش اقتصادی محسوب می شود.
محمدی یادآور شد: باید با یک برنامه مستمر و با اطلاع رسانی صحیح و پرهیز از غلو و بزرگ نمایی، مراقب باشیم این فضای مناسب از دست نرود.
مشاور وزیر اقتصاد افزود: انتظار داریم مدیران کل روابط عمومی های تابع وزارت اقتصاد که توانایی و محبوبیت قابل توجهی دارند، کمک کنند پیام های خوبی در قالب یک نظام جامع اطلاع رسانی در عرصه اقتصاد کشور به مردم منتقل شود.
وی با اشاره به هدف اصلی تشکیل جلسه مذکور، یعنی ایجاد هماهنگی برای برگزاری نمایشگاه دستآوردهای دولت در اجرای قانون اساسی طی روزهای 12تا 15 بهمن ماه سال جاری، گفت: در این ارتباط هماهنگی های اولیه با پیشنهاد میر تاج الدینی معاون رئیس جمهور در امور اجرای قانون اساسی و بداغی معاون امور حقوقی رییس جمهور صورت گرفته و سه کمیته علمی، اجرایی و اطلاع رسانی تشکیل شده است که ریاست دو کمیته اول با بداغی و میرتاج الدینی و کمیته سوم به عهده مدیر کل روابط عمومی وزارت اقتصاد گذاشته شده است.
مدیرکل روابط عمومی وزارت اقتصاد در این راستا، خواستار ارائه طرح ها و پیشنهادات مجموعه روابط عمومی های سازمان ها و معاونت های ذیربط جهت تعیین موضوعات علمی این نشست ها شد.
وی وزارت امور اقتصادی و دارایی را اولین وزارتخانه ای معرفی کرد که پی گیر برگزاری نمایشگاه دستآوردهای دولت در دهه فجر بوده و مکاتبات لازم در این خصوص را آغاز کرده است.
محمدی همچنین از طراحی و راه اندازی یک وب سایت به مناسبت برگزاری نمایشگاه دست آوردهای دولت خبر داد و با بیان اینکه هر وزارتخانه ای به صورت یک مجموعه واحد و در قالب غرفه های مستقل در نمایشگاه شرکت خواهد کرد، افزود: هدف اصلی از حضور سازمان ها و معاونت های زیر مجموعه در نمایشگاه، نشان دادن دستآوردهای مجموعه وزارت اقتصاد و در کنار آن معرفی و گزارش عملکرد سازمان متبوع خواهد بود.
وی همچنین با تأکید بر جنبه رقابتی نمایشگاه و معرفی شرکت کنندگان برتر به لحاظ غرفه آرایی و اطلاع رسانی، اظهار داشت: خود ما هم در وزارتخانه، از میزان و نحوه مشارکت سازمان های زیرمجموعه ارزیابی و نتایج آن را ابلاغ خواهیم کرد.
مشاور وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود، از تشکیل شورای برنامه ریزی اداره کل روابط عمومی در وزارتخانه، متشکل از کارشناسان مربوطه و تعدادی از اساتید و صاحب نظران به منظور برنامه ریزی جهت انجام مأموریت های جاری و آینده این اداره کل خبر داد و افزود: همچنین شورای مشورتی اطلاع رسانی وزارت اقتصاد تشکیل شده است که در آن نمایندگان انجمن روابط عمومی، کارگزاران روابط عمومی و انجمن متخصصان روابط عمومی در کنار اساتید دانشگاه و نمایندگان رسانه ها حضور دارند و پیشنهاد می کنیم سازمان های تابعه، بانک ها و بیمه ها نیز نمایندگان خود را برای حضور در جلسات شورا معرفی کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارتقاء ساختار سازمانی روابط عمومی های تابع وزارت اقتصاد مطابق با مصوبات هیئت وزیران در این ارتباط تأکید کرد و از پیگیری های جدی دولت برای ارتقاء ادارات کل روابط عمومی های وزارتخانه ها به مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی خبر داد.
این گزارش حاکی است، در خاتمه جلسه، اعضای ستاد اجرایی برگزاری نمایشگاه دستآوردهای دولت از منظر قانون اساسی انتخاب شدند.