سرپرست وزارت بهداشت گفت: با توسعه زیرساختهای خدمات الکترونیک در وزارت بهداشت انقلاب خدمات سلامت آغاز خواهد شد.
به گزارش گروه علمی«خبرگزاری دانشجو»، محمد حسن طریقت منفرد شامگاه دوشنبه در مراسم سومین جشنواره ملی رسانه های سلامت و جشنواره خدمات الکترونیک سلامت در سالن همایش های رازی افزود: با گزارشی که مسئول دفتر آمار و فناوری وزارت بهداشت از توسعه خدمات الکترونیک در وزارت بهداشت ارائه کرده است و من اطلاع پیدا کردم امیدوارم در آینده به جایی برسیم که یک مسئول در وزارت بهداشت بتواند متوجه شود که چه کسی، در کجا چه خدمت بهداشتی و درمانی را دریافت می کند و احتمالا در کجا معطل یا دچار مشکل می شود.
وی ادامه داد: به این ترتیب هر مسئولی که در این جایگاه پاسخگویی بنشیند می تواند بداند که در این لحظه چه اتفاقی در زیر مجموعه خدماتی وزارت بهداشت، می گذرد و مردم و بیماران چه مسیری را طی می کنند و حتی وزیر بهداشت می تواند مستقیم با مردم ارتباط برقرار کند و این یک پیشرفت قابل ملاحظه در ستاد وزارت بهداشت خواهد بود.
طریقت منفرد گفت: از همه مهمتر اینکه این دستاورد بزرگ می تواند به ما کمک کند که تلاش کنیم کرامت انسان ها که بزرگترین سرمایه زندگی هر فرد است در مراکز خدماتی وزارت بهداشت حفظ شود و البته می دانیم که بیشترین دغدغه و معطلی مردم در بخش های پذیرش بیمارستان ها است.
سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: ما می دانیم که وقتی فردی از یک خانواده عمل جراحی دارد تمام اعضای آن خانواده از چند روز قبل استرس دارند اما یک دفعه قبل از عمل جراحی اعلام می کنند که عمل «کنسل» شده است حالا ممکن است پزشک نباشد یا وسایل نباشد یا هر مشکلی اما واقعاً چه کسی مسئول استرسی است که به فرد بیمار و خانواده وی وارد می شود.
وی گفت: اگر ما سیستمی داشته باشیم که از ستاد وزارت بهداشت بتوانیم این مسائل را ببینیم و برای رفع این مشکلات تصمیم بگیریم بسیاری از مشکلات مردم حل می شود.
طریقت منفرد افزود: حتی می توان امکان ارتباط مستقیم مردم و بیماران را با وزیر بهداشت از این طریق فراهم کرد، حالا من مانند آن مسئول سابق که در رسانه تلفن موبایل خودش را اعلام کرد که مردم با او تماس بگیرند و بعداً نتوانست پاسخگو باشد، جرئت ندارم چنین وعده ای بدهم اما باید امکان ارتباط مردم با وزیر بهداشت فراهم باشد.
این مقام مسئول گفت: در مراکز اورژانس ده ها نفر نشسته اند و به تلفن های مردم جواب می دهند، چنین سیستمی می تواند در ستاد وزارت بهداشت هم وجود داشته باشد و مردم تماس بگیرند و نظرات خود را درباره مسیر خدمت گرفتن بدهند.
سرپرست وزارت بهداشت ادامه داد: باید مطالبات مردم را پیگیری کنیم و هیچ مسئولی حق ندارد از زیر بار مطالبات به حق مردم شانه خالی کند.
حسین ریاضی دبیر جشنواره ملی رسانه های سلامت نیز در این مراسم گفت: 140 نوع خدمت الکترونیکی در حوزه بهداشت و درمان ارائه می شود که در سال های اخیر سه و نیم برابر شده است.
وی افزود: روزی 70 هزار نفر از پروتال وزارت بهداشت بازدید می شود و از خدمات این پایگاه اینترنتتی بهره مند می شوند.
در این مراسم از میان سه هزار اثر ارائه شده به جشنواره سی اثر در 5 بخش برگزیده و با ارائه لوح از 27 خالق این آثار قدردانی شد.
همچنین در این مراسم از نخستین فرهنگ دیجیتال خدمات الکترونیک سلامت رونمایی شد.