دانشیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: ایجاد جایگاه پرستار مدرسه یک نیاز جدی در کشور است.
به گزارش گروه علمی«خبرگزاری دانشجو»، مسعود فلاحی اظهار کرد: پرستاران مدارس می توانند در فعالیت های پژوهشی بر روی دانش آموزان از جمله بررسی و تحقیق برروی اعتیاد و استعمال دخانیات دانش آموزی، دانش آموزان هایپراکتیو، بررسی میزان شیوع اختلالات تیروئیدی و... موثر باشند.
وی ادامه داد: همچنین می توان با استفاده از آمار و اطلاعات موجود در این طرح های تحقیقاتی برنامه ریزی کرد و حتی در ارائه اطلاعات تخصصی به وزارت بهداشت کمک کرد.
دانشیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با تأکید بر ضرورت راه اندازی رشته پرستار مدارس در مقطع کارشناسی ارشد افزود: پرستاران در محیط خارج از بیمارستان، در تاثیرگذاری در مدرسه و جامعه و برطرف کردن مشکلات دانش آموزان در منزل از جمله افسردگی می توانند ایفای نقش کنند.
فلاحی با بیان اینکه هر مدرسه ای باید حداقل یک پرستار مدرسه داشته باشد، گفت: البته باید سرانه ای به ازای هر یک صد نفر جمعیت دانش آموزی باشد تا بتوانند خدمات مناسب بهداشتی، درمانی و توانبخشی را به دانش آموزان معلول و سالم ارائه کنند.
وی یادآور شد: به طور مثال دانش آموزان مبتلا به اپی لپسی(صرع) به هنگام تشنج به مراقبت هایی نیاز دارند یا هنوز جایگاه پرستار مدرسه برای سلامت دهان و دندان، چشم، پوست و حتی رشد و تکامل آنها خالی است.
دانشیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: اگر در شرایط کنونی فرصتی برای تربیت کارشناسان ارشد پرستاری در رشته پرستاری مدرسه وجود ندارد می توانند با گذاشتن دوره های 6 ماهه پرستار مدرسه تربیت کرد.