به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، عباس شیرمحمدی امروز در نشست خبری که در ساختمان شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، انتخابات شورای شهر و روستا را مهمترین اقدام در دخالت دادن مردم نسبت به امور شهر و روستای خود عنوان کرد.
وی ادامه داد: در آستانه چهارمین دوره انتخابات شورا که تعداد اعضای آن از 11 به 25 نفر افزایش یافته امید است که یک شورای متعهد، کارآمد، متخصص و آگاه به مسائل اجرایی تشکیل شود و اداره کلان شهر مشهد را به نحو احسنت بر عهده بگیرد.
شیر محمدی خاطرنشان کرد: شورای سوم مشهد در سطح کشور جزو شوراهای موفق بوده و در سال گذشته جزو شوراهای نمونه در سطح استان معرفی شده است و در مقایسه با دوره های قبل موفق تر و به لحاظ سیاسی بی حاشیه تر و نیز هماهنگ تر نسبت به پرداختن امور برنامهها بوده است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد پیاده نشدن مدیریت یکپارچه شهری را از ضعف این دوره از شوراها و چه بسا دوره های قبل دانست و افزود: اگر در مواردی نتوانستیم توفیقاتی را بدست آوریم دلیل بر نداشتن ابزارهای قانونی دراجرای یک سری از وظایف بوده است و این از مشکلاتی است که بایستی حل شود.
وی در این خصوص ادامه داد: تا زمانی که دستگاه ها هر کدام بطور مجزا تصمیم گیری کنند این امر سبب موازی کاری و در نتیجه عدم توفیق در ارائه برخی خدمات میشود.
شیرمحمدی درخصوص عملکرد شهرداری بیان کرد: شهرداری در بحث نظافت، احداث پارک ها، بهبود ناوگان حمل و نقل، ساماندهی به خدمات تاکسی رانی و نیز اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی و نیز شروع پروژه های بزرگ دیگر توفیق زیادی داشته است؛ ولی در بحث ساختار اداری و تکریم ارباب رجوع و کاستن از مراجعات مکرر به شهرداری هنوز جای کار است و امید است این مشکل در آینده حل شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه طرح جامع و تفصیلی شهر مشهد باید در اولویت شورای چهارم قرار گیرد، افزود: قضاوت طرح تفصیلی و جامع به وزارت کشور و استانداری موکول شد که در تکمیل آن تساهل رخ داد؛ بنابراین همه کارشناسان شهرسازی و کارگروه های کارشناسی وزارت راه و شهرسازی مشهد و شهرهای اطراف باید همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند تا نواقص آن برطرف شود.
وی در ادامه گفت: مشکلی که در تعامل شورای شهر و دولت بود قانونی بود که در سال 62 به تصویب رسید که مطابق این قانون کمک های شهرداری به دولت قطع شد و شهرنشینان باید هزینه شهرنشینی را پرداخت می کردند و راهکارهای قانونی اداره شهر از محل درآمدهای شهر نیز مغفول ماند.
شیرمحمدی ادامه داد: در زمینه حمل و نقل عمومی چه در بحث احداث و توسعه ناوگان و چه در بحث حمل و نقل سازمان های اتوبوسرانی قرار براین بود که میزانی از اعتبار آن توسط دولت پرداخته شود که متاسفانه در سال های اخیر شاهد این بودیم که آن مقداری که در قانون مصوب شد، اختصاص پیدا کرد و سهمی که دولت برای یارانه بهره برداری ناوگان قطار شهری داشت، پرداخت نشد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه 70 درصد زائرین با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر می کنند، بیان داشت: جهت کاهش آلودگی شهری و ترافیک پرداختن به موضوع کاهش ترافیک بسیار حائز اهمیت است و شورای چهارم باید به این موضوع بطور جدی بپردازد.