کشتی نجات سیدالشهدا تا ظهور امام عصر سبب نجات است / امام‌حسین(ع)؛ نعمتی که از آن سوال می‌شود
به مناسبت سوم شعبان؛
هدف غایی بنی امیه نابود کردن مثل نور خداوند در زمین بود، غافل از اینکه خدا اراده کرده بود که حسین کشتی نجات باشد و تا ظهور حضرت مهدی ...
تعداد نظرات: ۵
حميد
-
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
سلام

خيلي مطلب کاربردي بود. خدا خيرتان دهاد.

کاش اون حديثي که امام صادق صلوات الله و سلامه عليه به داود بن سرحان مي فرمايند که حتي دو نفر شما که پيش هم مي آييد و احياي امر اهل بيت مي کنيد مصداق اجتماع مي شويد و سومين شما ملکي است که براي شما استغفار مي کند و ماي? مباهات خداوند به فرشتگان مي شويد، ذکر مي کرديد.

الله اکبر از اين همه تأکيد و توصيه بر تمسک به احاديث و روايات اهل بيت عليهم السلام به خصوص در زمان غيبت که توفيق ارتباط حضوري با امام معصوم از ما سلب شده است.
حميد
-
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
عَنْ مُعَتِّبٍ مَوْلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، قَالَ: سَمِعْتُهُ يَقُولُ لِدَاوُدَ بْنِ سِرْحَانَ:

معتب غلامِ امام صادق صلوات الله و سلامه عليه، گفت از امام شنيدم که به داود بن سرحان مي فرمود:

يَا دَاوُدُ، أَبْلِغْ مَوَالِيَّ عَنِّي السَّلَامَ،

اي داود به دوستانم سلام مرا برسان

وَ أَنِّي أَقُولُ: رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً اجْتَمَعَ مَعَ آخَرَ فَتَذَاكَرَا أَمْرَنَا،

و اينکه من مي گويم: خدا رحمت کرد (شايد فکر کنيد صيغه دعايي بايد معنا بشه يعني: خدا رحمت کناد، اما ...، رحم الله فعل ماضي است که نسبت تحققيه دارد و نه مثل فعل مضارع يرحم که نسبت ترقبيه دارد) بنده‌اي را با ديگري گردِ هم آمدند و امرِ ما اهل بيت صلوات الله و سلامه عليهم أجمعين را را به هم يادآوري کردند،

...
حميد
-
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
فَإِنَّ ثَالِثَهُمَا مَلَكٌ يَسْتَغْفِرُ لَهُمَا،

پس قطعاً سومين‌شان فرشته اي که براي آن دو استغفار مي کند،

وَ مَا اجْتَمَعَ اثْنَانِ عَلَى ذِكْرِنَا إِلَّا بَاهَى اللَّهُ (تَعَالَى) بِهِمَا الْمَلَائِكَةَ،

و هيچ دو نفري به خاطر ذکر ما اهل بيت صلوات الله و سلامه عليهم أجمعين دور هم جمع نشدند (نمي شوند) مگر اينکه خداوند به وسيله آن دو بر ملائکه مباهات و فخرفروشي کرد (مي کند) {به تعبير من به ملائکه اش به خاطر اين دو تا بنده اش پوز داد و نازيد! الله اکبر ببينيد بند? ذليل به کجا مي تونه برسه که خداوند عليِّ اعلي به آن افتخار کند}،

....
حميد
-
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
فَإِذَا اجْتَمَعْتُمْ فَاشْتَغِلُوا بِالذِّكْرِ، فَإِنَّ فِي اجْتِمَاعِكُمْ وَ مُذَاكَرَتِكُمْ إِحْيَاؤُنَا،

پس هنگاميکه دور هم جمع شديد به اين ذکر مشغول شويد (در بالا فرمودند چه ذکري)، پس در اين اجتماعتان و مذاکره تان احيا و زنده کردن ماست. (دقت دقت: «احياؤنا» نه «احياء امرنا» که در برخي روايات ديگر آمده است، الله اکبر)

وَ خَيْرُ النَّاسِ مِنْ بَعْدِنَا مَنْ ذَاكَرَ بِأَمْرِنَا وَ دَعَا إِلَى ذِكْرِنَا.

و بهترين مردم بعد از ما، کسي است که مذاکره کند به امر ما و بخواند و دعوت کند به سوي ذکر ما.

*مصادر اين حديث در کامنت بعدي.

دانشجو! اين قسمت کامنتهات خيلي بيخوده آدم يه حرف درست حسابي نمي تونه بزنه و هي بايد خردش کنه. درستش کن و تعداد کاراکترهاي کامنت ها رو افزايش بده ديگه.
حميد
-
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
بعضي از مصادري که اين حديث رو نقل کرده اند:

الأمالي (للطوسي) النص 224 [8] المجلس الثامن‏
وسائل الشيعة ج‏16 348 23 باب استحباب تذاكر فضل الأئمة ع و أحاديثهم و كراهة ذكر أعدائهم ..... ص : 345
بحار الأنوار (ط - بيروت) ج‏1 200 باب 4 مذاكرة العلم و مجالسة العلماء و الحضور في مجالس العلم و ذم مخالطة الجهال ..... ص : 198
ارسال نظرات
captcha