به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در باره وضعیت اتوبوسرانی پایتخت گفت: 8 سال پیش ساختار اتوبوسرانی ساختاری کاملاً سنتی بود و با وجود این که تهران 7 هزار دستگاه اتوبوس در اختیار داشت اما بخشی از آنها فرسوده بودند و بخش دیگری نیز شایسته مردم ما نبودند.
سید جعفر تشکری هاشمی افزود: به این منظور در شرکت واحد اتوبوسرانی یک مهندسی مجدد انجام دادیم تا هم رضایت مردم و هم رضایت کارکنان این مجموعه را فراهم کنیم.
وی با اشاره به این که در مرحله بعد ساختار شرکت واحد اتوبوسرانی را متحول کردیم، اظهار کرد: به این منظور و با وجود همه کارشکنیها یک مُد جدید حمل و نقلی به نام اتوبوسهای تندرو موسوم به بی آر تی در دل تهران شکل گرفت که استقبال شهروندان از آن فوق انتظار است.
معاون شهردار تهران با بیان این که امروز ناوگان اتوبوسرانی پایتخت ناوگانی کاملاً مجهز است و ساختار سنتی آن به سامانه ای مدرن تبدیل شده، تصریح کرد: الآن اتوبوسهایی داریم که بدون پلکان هستند، سیستم سرمایشی و گرمایشی آنها فعال است و مجهز به سیستم جی پی اس و مدیریت هوشمند هستند.
مهندس تشکری هاشمی با تاکید بر این که جایگزینی دستگاههای کارتخوان در اتوبوس ها به جای شیوه قدیمی دریافت بلیت کاغذی یکی از موفقیت های اتوبوسرانی محسوب می شود، اضافه کرد: علاوه بر این مردم در حال حاضر میتوانند از زمان حرکت اتوبوس از مبداء و سرفاصله ورود اتوبوسها به ایستگاه مطلع شوند.
وی با اشاره به این که بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک وزارت کشور، تهران باید 11 هزار دستگاه اتوبوس داشته باشد، در صورتی که در حال حاضر تنها 7 هزار دستگاه اتوبوس دارد، گفت: تهران در حالی 4 هزار دستگاه اتوبوس کم دارد که در سه سال اخیر نیز ورودی اتوبوس از طریق دولت به تهران صفر شده و در نتیجه مدیریت شهری مجبور گردید تا راساً نسبت به خریداری اتوبوس اقدام کند تا بخشی از کاستیهای دولت را جبران کند.
معاون شهردار تهران با بیان این که برای خرید یک اتوبوس تک کابین صد میلیون تومانی که از دولت تحویل میگرفتیم، طبق قانون باید 5/17 درصد قیمت آن یعنی 5/17 میلیون تومان را ما پرداخت میکردیم و 5/82 درصد قیمت آن یعنی 5/82 میلیون تومان را نیز دولت پرداخت میکرد، گفت: امروز قیمت یک اتوبوس تک کابین حدود 450 میلیون تومان شده و قیمت یک اتوبوس دو کابین نیز به یک و نیم تا دو برابر این مبلغ رسیده در صورتی که صد در صد آن ها با پول مردم خریداری می شود.
وی با تاکید بر این که در شرایطی این فشارها از طرف دولت به ما وارد می شد که هم زمان دولت در نرخگذاری بلیت اتوبوس و مترو نیز شدت دخالت میکرد، اعلام کرد: البته ما در رابطه با عدم افزایش نرخ بلیت با دولت کاملاً موافق بودیم اما یک نکته را نباید فراموش کنیم و آن این است که هم زمان با جلوگیری از افزایش نرخ وسایل نقلیه عمومی باید محلی را تعیین می کردند تا ما از آن محل نسبت به جبران هزینه های ناوگان حمل و نقل عمومی که هر روز از روز پیش بیشتر می شد، اقدام می کردیم.
مهندس تشکری هاشمی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به این که دولت یازدهم این اهتمام را داشته باشد که کاستیهای دولت نهم و دهم را برطرف کرده و حتی بی توجهی ها و کم مهری هایی که در 8 سال گذشته نسبت به مردم تهران شده را نیز جبران کند، خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت جدید به نوعی عمل کند که دیگر شاهد اختلاف دولت و مدیریت شهری که دود آن به چشم مردم تهران میرود، نباشیم.
هم فضاي خيابانهاي شهر بيخودي شلوغ نميشه
هم ملت لازم نيست زمان زيادي را صرف معطل بودن براي رسيدن اتوبوس بکنن