به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، شهرام جباری زادگان با اشاره به این که موضوع آموزش و موفقیت هر دوره آموزشی از چندین مولفه برخوردار است، افزود: میزان و محتوای آموزش، زمان و مکان اموزش، مدرسی که تدریس می کند و استمرار و تکرار آموزش، از جمله این مولفه ها محسوب می شوند.
وی با بیان این که در تهران حدود سه میلیون دستگاه موتورسیکلت در حال تردد می باشند، اظهار کرد: موتورسیکلت سواران باید قبل از اخذ گواهینامه آموزش های لازم را فرا گیرند چرا که آموزش سه میلیون راکب موتورسیکلت به صورت هم زمان بسیار دشوار است.
جباری زادگان با تاکید بر این که موتورسیکلت سهم بالایی در تصادفات رانندگی دارد، تصریح کرد: در این میان موتورسیکلت سواران نقش بسیار بالایی در تصادفات شدید داخل شهرها دارند که عموما منجر به مرگ و میر و آسیب دیدگی خود آن ها یا دیگران می شود.
وی با اشاره به این که موتورسیکلت سواران از آموزش ناپذیرترین اقشار جامعه محسوب می شوند، اضافه کرد: بخش قابل توجهی از راکبان موتورسیکلت را جز انجام مجموعه ای از اقدامات ایجابی، نمی توان به کلاس های آموزشی کشاند و پای میز و صندلی درس نشاند.
جباری زادگان با بیان این که کشور ما از جمله کشورهای جهان است که موتورسیکلت سواران در آن بدون گذراندن هیچ گونه دوره آموزشی رسمی در آزمون دریافت گواهینامه شرکت می کنند، گفت: ایران از معدود کشورهای دنیاست که آموزشگاه موتورسواری ندارد.
وی با تاکید بر این که برای برخی موتورسیکلت سواران هیچ چراغ قرمزی، قرمز نیست و برای بعضی راکبان موتورسیکلت نیز هیچ ورود ممنوعی، ممنوع نیست، افزود: متاسفانه موتورسیکلت متهم ردیف اول تصادفات رانندگی در تهران و سایر کلان شهرهای کشور است.
معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به آمار نگران کننده تصادفات موتورسیکلت ها و تلفات و خسارات ناشی از آن، آموزش و فرهنگ سازی در این حوزه مهم می تواند به عنوان ترمز کاهش تخلفات راکبان موتورسیکلت عمل کند.