به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، یک کارگردان عرصه سینمای انیمیشن با تاکید بر حضور موثر سینماگران در عرصه تولید بازیهای رایانهای گفت: اکنون در کشورهای صاحب سینما ارتباط نزدیکی بین هنر هفتم و صنعت گیم برقرار است.
«بهرام عظیمی» با یادآوری اینکه تهیه کنندگان سینما باید شناخت درستی درباره حوزه بازی های رایانه ای داشته باشند تا بتوانند در تولید این نوع آثار مشارکت کنند افزود: با توجه به پیشرفت کشورهای غربی در عرصه بازی های رایانه ای و توان رقابت با محصولات خارجی باید این صنعت به اهالی هنر معرفی و از حمایت های آنها بهره گرفت.
کارگردان فیلم 1500 گفت: استفاده از بازیهای رایانه ای در کشور، همانند سینما و تئاتر باید فرهنگسازی شود و از توان این هنر- صنعت برای ترویج فضایل اخلاقی و ارتقای آموزش عمومی در جامعه بهره جست.
کارگردان با سابقه عرصه سینمای انیمیشن با بیان اینکه بسیاری از بازی های خارجی مروج خشونت است افزود: در صورتی که استفاده از بازی های رایانه ای بهوسیله والدین کنترل نشود می تواند اثرات نامطلوبی را به جای گذارد.
عظیمی با یادآوری اینکه برخی از فیلم و سریال ها ظرفیت تبدیل به بازی را دارد ، توضیح داد: فعالان عرصه گیم می توانند از این طریق به ترویج فرهنگ و ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه کمک کنند.
وی در عین حال حمایت جدی دستگاه های مسوول بخصوص در حوزه فرهنگ و هنر از صنعت گیم را ضروری دانست و بر افزایش بودجه این بخش تاکید کرد.
عظیمی حضور پررنگ بخش خصوصی در کنار بخش متولی عرصه بازی های رایانه ای برای تولید و عرضه گیم با سلایق مختلف و جذاب را اساسی خواند و از هنرمندان خواست که در این زمینه بیش از پیش اهتمام داشته باشند.
کارگردان با سابقه عرصه سینمای انیمیشن از صنعت گیم به عنوان یکی از درآمدزاترین عرصه های صنعت سرگرمی جهان یاد کرد و گفت: صنعت بازی های رایانه ای از توان درآمدزایی و اشتغالزایی مناسبی با توجه به پیشرفت های خوبی که داشته برخوردار است.
وی ابراز امیدواری کرد که مسیر پیشرفت صنعت نوپای گیم در کشور تداوم داشته باشد و فرهنگ استفاده از بازی های ایرانی در جامعه بیش از پیش نهادینه شود.