به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، همانطور که چندی قبل خواندیم، گوگل تغییرات قابل توجهی را در مقررات خدمات خود انجام داده است و در مقررات جدید، گوگل، تبلیغات را «تایید به اشتراکگذاشته شده» نامیده و قصد دارد با استفاده از آن تبلیغات پنهانی انجام دهد.
در واقع معنی این اقدام این بود که اگر کاربری در صفحه ای کامنت بگذارد یا صفحه ای را دنبال کند و یا حتی در گوگل پلاس امتیازی دهد، گوگل تمام این فعالیتها را زیر نظر دارد و تمامی آنچه از محصولات گرفته تا شرکتها و وبسایتهایی که مورد تایید کاربر است را در راستای تبلیغات خود استفاده میکند.
اکنون تنها مدتی بعد از انتشار این خبر، گوگل به علت استفاده از علاقمندیهای کاربر و قرار دادن چهره و دیدگاههای مردم درباره محصولات و اماکن در آگهیهای خود با اعتراضات و واکنشهای برخی از کاربران مواجه شده است.
سیاست جدید گوگل با نام «تایید اشتراکی» از 11 نوامبر شروع به کار کرده است و از همان موقع تاکنون واکنشهای جالبی در میان کاربران به وجود آمده است.
یکی از این واکنشهای جالب این بود که برخی کاربران عکس اکانت خود را تغییر داده و به جای آن از عکس اریک اشمیت، رئیس کمپانی گوگل استفاده کردهاند تا در زیر آگهیها، عکس او به جای عکس کاربر ظاهر شود.
البته گوگل نظر دیگری دارد و میگوید: کاربران در صورت عدم تمایل در استفاده از این سامانه میتوانند به راحتی و با انتخاب یک گزینه در بخش تنظیمات حساب گوگلپلاس از این سامانه خارج شوند.
همچنین گوگل اضافه کرده است که کاربران میتوانند تغییرات آنی این کمپانی را در برگهای که تغییرات کلیک سیاستها و اصول را توضیح میدهد، مشاهده کنند.
گوگل در این سیاست گذاری جدید از آگهیها، امتیازها، دنبالهها و همه چیزهایی که شما به آن علاقمندید برای درآمد زایی استفاده میکند اما در صورت ادامه اعتراضات ممکن است گوگل تغییراتی را در روند کار خود ایجاد کند. هرچند که گوگل تاکنون پاسخ رسمی به این اعتراضات نداده است.
در کل آمارها در همین مدت کوتاه نشان داده است که کاربران علاقه چندانی به منتشر شدن علاقمندیهایشان در محیط مجازی ندارند.