به گزارش خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، نزدیک به 2 سال است که مردم به بد قولی ها و تاخیرهای خودروسازان و ضررهایی که به آنها تحمیل شده، اعتراض می کنند و هیچ گوش شنوایی وجود ندارد.
گویا خودروسازان توانایی بالایی در قانون شکنی عدم رسیدگی دارند و هر بار به طریقی مشکلشان را حل می کنند و نهایتا خریدار است که ضرر می کند.
یکی از بدقولی های خودروسازان تاخیر های چند ماهه در تحویل خودروها است که اعتراضات زیادی را از سمت مردم به همراه داشته است.
اما این بار یک تفاوت جدی وجود دارد که هر چقدر خودرو از موعد قرارداد، دیرتر تحویل داده شود مشتری مجبور است پول بیشتری بدهد. این یعنی اینکه جور بدقولی و سوء مدیریت خودروساز را مشتری پرداخت می کند.
یکی از این نمونه ها متقاضیانی هستند که موعد تحویل خودروهای پیش خرید شده آنها مهر و آبان است و طبق قرار داد خودرو با قیمت روز به آنها تحویل می گردد. از آنجایی که خودروسازان بدون اینکه پاسخگو باشد تا کنون بارها این کار را انجام داده اند این بار هم به دنبال تحویل با تاخیر و گران تر خودرو هستند.
طبق اظهار یکی از متقاضیان خودرو، شرکت سایپا در مرداد ماع اطلاعیه ای برای پیش فروش خودرو صادر کرد و شهریور ماه اقدام به این پیش فروش کرد.
طبق قرارداد خودرو وی در آبان باید تحویل داده شود و برخی هم در تاریخ مهر باید تحویل می شدند که هیچ کدام تحویل مشتریان داده نشدند و پیگیری های ما از نمایندگی ها به این نتیجه رسید که هر وقت خودروساز برای تحویل آماده باشد خودروبا قیمت همان روز معامله می شود.
با توجه به اظهار نظرهای وزیر صنعت قیمت خودرو مقداری رشد داشته و قیمت رسمی و کارخانه ای خودرو هم طبق تخمین ها رشد خواهد داشت و با احتساب این شرایط یعنی بر خلاف قانون خودروسازان محصولاتشان را گران تر به مردم می فروشند.
در تاييد گزارش بايد بگويم بنده هم در تاريخ19/10/91اقدام به پيش خريد يک خودري پرايد 132 کردم که موعد تحويل آن تير ماه 92 بود اما همچنان با گذشت 102روز تاخير در تحويل همچنان از خودرو خبري نيست