سخنگوی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه رسانه پیامک رسانه بسیار ارزانی نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی است، گفت: به دلیل پایین بودن نرخ پیامک انبوه احتمال افزایش تعرفه این ابزار در آینده نزدیک وجود دارد.
گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»؛ از آبان ماه 92 زمزمههایی در خصوص افزایش تعرفه پیامکهای انبوه همراه اول شنیده و اعلام شد که همراه اول تعرفه هر پیامک انبوه را از 9 تومان به 138 ریال افزایش خواهد داد.
اما همراه اول بعد از انتشار این اخبار در اطلاعیهای از تداوم عرضه پیامک انبوه با تعرفههای فعلی، به پیمانکاران سرویس دهنده خدمات پیامک انبوه خبر داد.
بر همین اساس افزایش تعرفه پیامک انبوه در آن موقع برای مشتریان سرویسهای پیامک انبوه که قرار بود از ابتدای آذرماه 92 از 9 تومان به 138 ریال تغییر کند، منتفی شد.
اکنون مجددا زمزمههایی از افزایش 25 درصدی تعرفه پیامک انبوه مطرح شده است که باید منتظر ماند که این تصمیم چه زمانی عملی خواهد شد.
در همین راستا داوود زارعیان در گفتگو با خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص اخباری مبنی بر افزایش 25 درصدی تعرفه پیامک انبوه توضیح داد: در آبان ماه سال گذشته طرحی مبنی بر افزایش تعرفه پیامک انبوه از سوی شرکت مخابرات ایران داده شده بود که اجرایی نشد.
وی با بیان اینکه مخابرات ایران هماکنون طرحی برای افزایش نرخ پیامک انبوه ندارد خاطرنشان کرد: رسانه پیامک، رسانه بسیار ارزانی است و پیامک که یکی از ابزارها تبلیغاتی محسوب میشود نسبت به سایر ابزارها مانند بیلبوردهای شهری، تبلیغات صداوسیما و تبلیغات روزنامه قیمت ناچیزی دارد.
سخنگوی شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: از این رو به دلبل ارزان بودن نرخ پیامک انبوه، لازم است طرح افزایش نرخ تعرفه این رسانه انجام پذیرد اما فعلا مخابرات طرحی در این زمینه در دستور کار ندارد.