به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، مهندس محمد حقّانی افزود: تمرکز بودجهای شهرداری تهران باید بر توسعه مترو باشد و سپس موضوعاتی مانند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به این که اراده دولت و مدیریت شهری، ورود خودروها و موتورسیکلتهای برقی و راهاندازی این تکنولوژی در تهران است، اظهار کرد: استفاده از وسایل نقلیه برقی، راهکار مناسبی برای کاهش آلودگی هوای ناشی از سوختهای فسیلی است.
مهندس حقّانی با بیان این که فرآیند ورود موتورسیکلتهای برقی به ناوگان حمل و نقل شهری تهران آغاز شده، تصریح کرد: موتورسیکلتهای بنزینی در حالت معمولی 6 تا 8 برابر خودروها آلودگی ایجاد میکنند و با توجه به تردد صدها هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر تهران، این جایگزینی میتواند تأثیر بسیار خوبی بر کاهش آلودگی هوای تهران داشته باشد.
رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر این که در صورت تولید انبوه موتورسیکلتهای برقی و اعمال محدودیت قانونی استفاده از موتورسیکلتهای با بنزینی، از این طرح استقبال خواهد شد، خاطرنشان کرد: کمیته محیط زیست شورای شهر از طرحهایی که سبب کاهش آلودگی هوای شهر و افزایش رضایت شهروندان شود، حمایت می¬کند.