به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: هر چند در حال حاضر 92 درصد محدوده منطقه 12 زیر پوشش ایستگاه¬ها و خطوط اتوبوس و مترو قرار دارد اما باید پوشش حمل و نقلی منطقه را به 100 درصد برسانیم، ضمن این که نسبت به ارتقای عملکرد ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو اقدام کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبت¬های خود در خصوص انتظار کمک مالی بلاعوض به دارندگان خودروها و موتورسیکلت¬های اسقاطی و فرسوده جهت نوسازی وسیله نقلیه تحت مالکیت آن¬ها، تأکید کرد: متأسفانه ایجاد این توقع در جامعه از ابتدا کار درستی نبود، چرا که مگر وقتی فردی یا خانواده¬ای می¬خواهد وسایل خانه خود مانند یخچال و تلویزیون را تعویض کند، از جایی کمک بلاعوض می¬گیرد؟
پیشنهاد راه¬اندازی «تاکسی تلفنی بازار»
همچنین در این جلسه دکتر وحید حسینی مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا از اعلام آمادگی 20 شرکت به منظور مشارکت در پروژه موتورسیکلت برقی خبر داد و گفت: با ورود ده هزار دستگاه موتورسیکلت برقی به جای موتورسیکلت¬های بنزینی در محدوده مرکزی شهر، شاهد کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوا و صدا در این محدوده آلوده و پر سر و صدای شهر خواهیم بود.
مهندس پیمان سندجی مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی نیز از توسعه شبکه اتوبوسرانی و ارتقای عملکرد ناوگان و نیز راه¬اندازی خطوط ویژه اتوبوس¬های گردشگری در محدوده مرکزی شهر خبر داد و تأکید کرد: سعی خواهیم کرد در سیستم اتوبوسرانی منطقه که در حال حاضر 49 خط عبوری با یک هزار و 196 دستگاه اتوبوس را در خود جای داده، تحول ایجاد کنیم.
همچنین مهندس میثم مظفر مدیر عامل سازمان تاکسیرانی با تأکید بر ضرورت انجام مطالعات نظام یکپارچه حمل و نقل شهری از جمله در حوزه تاکسیرانی در محدوده مرکزی شهر، خاطرنشان کرد: با توجه به انبوه مراجعات روزانه به بازار بزرگ تهران، طرح راه¬اندازی سرویس ویژه تاکسی تلفنی مختص محدوده بازار تحت عنوان «تاکسی تلفنی بازار» را در دست بررسی قرار داده¬ایم.
گفتنی است در پایان این جلسه گزارشی از وضعیت حمل و نقل بار و کالا در محدوده بازار و لزوم سامان¬بخشی آن ارائه شد.