به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، هاشم زاده دقایقی پیش در جمع دانش پژوهان طرح آموزشی پژوهشی خط امام در سالن اجتماعات اردوگاه دشت بهشت شاندیز گفت: در صفحه اول شبکه فیس بوک آدمک های نارنجی وجود دارند که در فرهنگ کابلا نماد یک ملت هستند و هر کدام روی یک کشور خاصی قرار دارند که پایتخت آن کشور را مشخص می کنند.
وی ادامه داد: هنگامی که این آدمک ها را به شکل خاص مورد نظر فیس بوک به یکدیگر وصل می کنید متوجه کلمه ای می شوید که معنای آن سبک زندگی است و این در حالی است که رهبر انقلاب در چند گام جلوتر اهمیت سبک زندگی اسلامی را در کشور مشخص کردند و هدف دشمن در فیس بودک را برای اهل بصیرت مشخص کردند.
هاشم زاده در ادامه با بیان اینکه همسر اوباما در پاسخ به خبرنگاری که از اوباما پرسید آیا دختران شما عضو فیس بوک هستند با عصبانیت گفت جای فرزندان اوباما در فیس بوک نیست خاطرنشان کرد: این جایی است که ما باید بپرسیم چرا جای برخی از مسئولین ما در فیس بوک است.
این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه کاربران فیس بوک 700 میلیارد دقیقه از ما جلوتر هستند افزود: اسرائیل صاحب اصلی فضای فیس بوک است و نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.
وی با بیان اینکه فیس بوک از طریق اطلاعیه های خود به آمایش اطلاعات خود در ایران می پردازد افزود: در یکی از این اطلاعیه ها مشترکین فیس بوک را به آب بازی در پارک آب و آتش تهران دعوت کردند هنگامی که پلیس در این اجتماع حاضر و به پراکنده کردن جمعیت مشغول شد فیس بوک سه اطلاعات مهم را به دست آورد.
هاشم زاده ادامه داد: در دست دختران و پسرانی که در پارک آب و آتش آماده شده بود تفنگ های آب پاش قرار داشت و این یعنی اینکه می توان در برخی موارد از دختران و پسران خواست که در اجتماعات فیس بوکی حاضر شوند و تفنگ در دست داشتن را برای بار دیگر تجربه کنند.
وی با بیان اینکه اطلاعات مهم دوم این بود که فیس بوک از این طریق متوجه شد نهادهای امنیتی ایران به خوبی اطلاعات فیس بوک را رصد می کنند گفت: اطلاعات سوم این بود که فیس بوک پس از فتنه 88 توانست بفهمد تا چه حد از جوانان تا چه حد به اطلاعیه های فیس بوک وفادار هستند.
هاشم زاده با بیان اینکه امروز تنها می گویم که چه فاجعه ای در فیس بوک اتفاق افتاده است تصریح کرد: فضای فیس بوک مانند یک اسلحه است که ذاتا برای کشتن ساخته شده است اگر می خواهیم در این فضا حضور پیدا کنیم باید قاعده بازی را بدانیم.
وی در پایان یادآور شد: فیس بوک در هر روزش تلاش می کند که کشف حجاب را در ایران ایجاد کند پس بهتر است سراغ فیس بوک نرویم زیرا با هر اشتراک از نظر مالی سهام فیس بوک غنی تر می شود.