به گزارش گروه علمی "خبرگزاری دانشجو"، حسین مهری، مدیرعامل پست در همایش 2 روزه نگرش اقتصادی به فعالیتهای شرکت پست از آیندهنگری در پست خبر دادو خاطرنشان کرد: با راهاندازی سرویسهای جدید درصدد تجاریسازی فعالیتهای شرکت پست هستیم.
وی بر چابکسازی شبکه پستی تأکید کرد و افزود: پست باید قابلیت آن را داشته باشد که در مرحله رقابت باقی بماند.
مهری با بیان اینکه 41 درصد ترافیک مجموعه پست را محصولات عادی به خود اختصاص میدهد، ابراز کرد: این 41 درصد ترافیک، تنها 6 درصد درآمد را به خود اختصاص میدهد و تمرکز ما در بخش پست ویژه و پیشتاز است، چرا که 52 درصد درآمد را پست پیشتاز به خود اختصاص داده است.
مهری تاکید کرد: آیندهنگری در پست یکی از ضرورتهایی است که باید به آن بیاندیشیم چرا که ما با توجه به گسترش ارائه خدمات الکترونیکی در کشور، بخشی از ترافیک را از دست خواهیم داد.
وی مهندسی مجدد همه فعالیتهای پست را ضروری برشمرد و ادامه داد: همه مدیران شرکت پست در کشور باید موضوع تحول پست را در برنامه دراز مدت خود قرار دهند تا به شرایط پست در کشورهای توسعه یافته نزدیک شویم.
مدیرعامل پست مهارت محوری در بحث آموزش را ضروری برشمرد و افزود: با توجه به سرویسهای جدید و ارائه مأموریتهای جدید باید به سمت استانداردسازی تجهیزات و تشکیلات پیش رویم تا افزایش 25 درصدی ترافیک و درآمد را در سال آینده شاهد باشیم.