نظرسنجی/ آیا با فروش خدمت سربازی موافق هستید؟
روی موج مخاطبین-25
آیا با خرید خدمت مشمولانی که بیش از 8 سال مرتکب غیبت سربازی هستند موافق هستید؟
تعداد نظرات: ۱۸۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
اونایی که درس خواندن ضرر می کنن! این یعنی عدالت؟
مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
مخالفم
1- این اشتباه یکبار تکرار شد و باعث شد این تعداد انبوه از افراد به خدمت سربازی نروند تا منتظر خرید خدمت بشوند
2- تبعیض در بین اقشار مختلف مردم می شود که عدالت نیست در جای که از عدالت حرف می زنیم
3- باعث می شود دوباره غیبت سربازی باز تکرار شود
در نهایت بهترین راه این است که هر کس به خدمت سربازی نرفته و غیبت کرده باید برخورد شود چه یک نفر چه یکمیلیون نفر که این باعث ساماندهی و عدم تکرار این گونه موارد می شود
علی
Japan
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مخالفم چون با این کار سربازی میشه برای بی پول ها و رفاه برای پولدارها
حسینی نسب
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
با وجود اینکه خودم 18 ماه سربازی رفته ام اما کاملاً و به طور 100 درصد با این طرح موافق هستم. این طرح مزایای بی شماری داره که بارها و بارها به برخی از اونها اشاره شده. مخالفین هم دلایلشون چندان محکم و قانع کننده نیست. امیدوارم هرچه زودتر هموطنانی که سالهای سال به واسطه نداشتن کارت پایان خدمت یا معافی انواع محرومیت های اجتماعی رو متحمل شده اند هر چه زودتر به زندگی باز گردند چون سرمایه سوزی بیش از این به ضرر نظام و کشور خواهد بود. از خبرگزاری دانشجو هم خواهشمندم که بی دلیل علیه این طرح جوسازی نکنه چون از روز اولی که این قانون مطرح شد شما بنا رو بر مخالفت گذاشتید. ناگفته پیداست که در شمول این قانون قرار نمیگیرید. لطفاً همسو با نظر مردم حرکت کنید و از تعصب و حسد دست بردارید. با تشکر
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
دوست عزیز؛
یه جوری میگی از خدمات اجتماعی محروم هستند که انگار خدمت کردند ولی کارت ندارن!
خوب آقای محترم کسی که به قانون دهن کجی کرده و خودش را از بقیه بالاتر دونسته باید یه جائی تفاوتش مشخص بشه.
نمیشه که 8سال نری سربازی، بعدش هم با پرداخت پول مثل بقیه کارت بگیری.
البته سیستم نظارتی اگر بخواد خیلی راحت میتونه کاری بکنه که هیج کس نتونه غیبت کنه. مثل عدم امکان استفاده از خدمات بانکی/ عدم استفاده از خدمات بیمه/ عدم تمدید گواهینامه/عدم ارائه خدمات مخابراتی/ و..... برای شخص مشمول و حتی افراد خانواده.
چون سختگیری نمیشه، راه فرار زیاده.
البته اگر سختگیری بشه خیلی از آقازاده ها و فرزندان رجال سیاسی و مذهبی باید برن خدمت، پس احتمال سختگیری خیلی کمه.
بهتره با شرایط خاص ازاین به بعداقدام به فروش گردد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
لطفا شما همسو با نظر مردم حرکت کنید. نکنه فکر کردی خودت مردمی!
این لایحه هنوز قانون نشده پس جای اعتراض داره.
این جریان باعث می شود پولدارها از خدمت فرار کرده و پس از مدتی اقدام به پرداخت جریمه کنند و این بی عدالتی واضحی نسبت به اقشار کم درآمد جامعه است. بالاخره این پولدارها هم از امکانات کشور استفاده کرده و پولدار شده اند، به طور مادرزادی که پولدار نبوده اند و باید سهم خود را با خدمت سربازی به کشور ادا کنند.
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
جناب حسینی نسب درود به شرف شما که مثل بعضی ها عقده ای و کینه ای و حسود نیستید. امیدوارم همیشه در زندگیتون پیروز و سعادتمند باشید و خداوند همه آنچه که آرزو دارید رو به شما عطا فرماید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
آقا احسان شما خوبی برادر؟
بیان افراد خانواده طرف رو محروم کنن که چی بشه؟ طرف نرفته سربازی بیان محرومیت ها رو شامل افراد خانواده اش کنن که چی؟ آخه اگه می تونستن این کار رو بکنن، که تا الان کرده بودن. کدوم کشور دنیا این طوریه؟
برادر من از سال 1340 تا الان نیروهای مسلح کشور ایران هر ده دوازده سال با یک حجم عظیم سربازهای غایب رو برو بودن. هر سال خودشون یا معافشون کردن یا اجازه دادن خدمت رو بخرن. تاریخ معافیت های سنی یا امکان خرید خدمت برای سربازان غایب در تاریخ های زیر بوده: 1342 - 1353- 1358-1372- و 1382 که همه رو مجانی طبق عفو رهبری معاف کردن.
بعدهم شما فرض کن کسی به قانون دهن کجی کرده، مجازاتش چیه؟ 5 سال؟ 10 سال؟ 15 سال؟ چقدر باید محرومیت بکشه. آخه باید بین مجازات و جرم یه تناسبی باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
با سلام
اول باید دید آقای حسینی نسب کجا خدمت کردن. قسمت اداری یا نگهبانی یا لب مرزها و یا در جزایر سه گانه با اون شرایط بد آب و هوایی. من خودم نظامی هستم و می بینم چطور همین الان هم اونایی که پول و پارتی دارن خدمت براشون مثل تفریح میمونه و اونایی که ...
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
اینا که اخر میفروشند حداقل به قیمت بفروشند
کسی میاد 50 میلیون میده مطمنا 200 میلونم میتونه بده قیمتو ببرن بالا
امیررضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
از یک طرف به نفع پول داراست یعنی عدالت اجتماعی کشک از یک طرف حضور ادمهای سوسول و به درد نخور در سربازی مطمئنا باعث کاهش توان نظامی میشه پیشنهاد میدم مدت 3 ماه اموزشی برن بعدش هزینه ای که میگیرن از اینا یه مبلغی ازش بدن به اون سربازها مخصوصا اونایی که دور از شهرشون خدمت میکنند اقلا هزینه رفت و برگشت به خونه بشه با اینهمه هزینه بالای کرایه های بین شهری . یا اقلا تسهیلاتی واسه سربازها قائل بشن مثلا همین تخفیف برای ایاب و ذهاب به قول امام سرباز زینت کشور است زیبنده ان نیست اینهمه تو درد سر باشن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
من کاملا مخالفم!
مگه قبلا سربازی فروشی نبود؟ چی شد؟ فقیرای بیچاره رفتن سربازی اون پولدارا خریدن!! این یعنی عین بی عدالتی! پس انقدر دم از عدالت حضرت علی(ع) نزنیم!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
یعنی تو صدر اسلام و بعد از آن سربازی داشتن!!! خواهشا حرف از عدالت نزنید.انقدر تو جامعه این غایبان مشکل دارند که یه بخشی از اون فقط محرویت هاشونه!!!
ساقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
به نظر من مشکلی نداره.
اونی که تا حالا نرفته نمی ره دیگه
لااقل پول بده به نفع کشور بشه
یاسر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
این یعنی اجرای کامل عدالت برای پولدارها.من بعد همه پولدارا نمیرن و بعد اقدام به خرید میکنن.اون بی پول بدبخت نه پولشو داره بده و نه اگه سربازی نرفته از محرومیتهاش کم میشه.
على
Germany
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
سربازى رو برا همه پولى كنن، مثلا ١٥ ميليون
به شرطى كه حقوق سرباز حداقل ٨٠٠ هزار تومن بشه كه در هر دو طرف رقبت بوجود بياد و سرباز هم به اندازه كافى كشور داشته باشه
كسائى هم كه غيبت داشتن علاوه بر جريمه از برخى از مزايا محرومشون كنن
علیرضا
United States of America
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
من خودم 8 سال غیبت دارم و متاهلم و بچه دارم کد خدمت من نیروی انتظامیه که اجازه نمیده من جای خوانوادم باشم خرج زندگی منو کی میده خرج مادرمو کی میده چرا من باید سربازی برم؟ پولم ندارم سربازیمو بخرم این قانون مال فوتبالیستهایی هست که سربازی نرفتن و باید از کشور خارج بشن مال اوناست مال ما فقرا نیست اونا بگن صد میلیون میدن مشکلی نیست براشون قوانین نظام وظیفه بشدت تحت تاثیر آقا زاده ها و بچه های نمایندگان مجلس یا وزرا یا مسئولین هست حالا میخواین فیلتر کنین بکنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
می تونستی غیبت نکنی و مثل ما سرموقع بری سربازی.جونت در
vc
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
فقط تو ایرانه که قوانینی تصویب میشه که مجرمین تبرئه بشن!!!
اگه واقعا خدمت مقدسه و قانونه باید همه برن و هرکی نرفت مجازات بشه!!
جواب پرسش خودتون را چند روز پیش خودتون دادید!!
دانشجوی دکتری،در لباس سربازی ولی فوتبالیست (مجرم به نظر من) در استرالیا(درحال خوش گذرانی)!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
قانون مزخرفیه، چون الان دیگه هیشکی سربازی نمیره و میگه 10 سال دیگه پولشو میدم و می خرم و این یعنی تبعیض پوولدار و فقیر دیگه!!!
اشتباه اشتباه اشتباه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مخالف..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مخالف..
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
خداییش نامردیه، حداقل اگه میخان بفروشن یه عددی قیمت بدن که یکم اون پولداره به نظرش بیاد، اخه کسی که ماشینش یه میلیارده سی چهل تومن برا خرید سربازی پول توی جیبیش هم نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
اكر اين طرح تصويب نشود مانند سال ٨٢ معافيت داده خواهد شد اين را مسءولان در اين مدت تلويحا كفته اند كه اين افرادقرار بود معاف شوند اما كفتيم اين معافيت مجاني نباشد حال اكر اين اتفاق بيفتد شما راحت مي شويد؟ بكذاريد حداقل يك مبلغي از اينها كرفته شود بدرد كشور مي خورد و عدالت بهتر برقرار مي شود اينقدر جوسازي نكنيد
گرشاسب
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
اتفاقا خیلی هم طرح خوبیه
منی که وضعم خوبه چه دلیلی داره برم وقتم رو توی نقطه صفر مرزی تلف کنم، پولشو میدم بزنید به یه زخمی از جامعه.
یکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
خب حالا که شما وضعت خوبه، چرا 20 تا 50 میلیون بدی؟
200 تا 500 میلیون بده!
اسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
به نظر من
برای اونایی که بیش از 15سال غیبت کرده اند خرید سربازی اشکالی ندارد،چون به اندازه کافی اذیت شدن .
ولی کمتر از این مدت به هیچ وحه قابل قبول نیست و با عدالت اولیه در تضاد است.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مگه میشه خدمت به کشورو با پول معاوضه کرد اونم انقدر کم.اینکه واسه پولدار ها مبلغی نیست.
فرشاد صادقی
United States of America
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
خرید خدمت سربازی برای کسانی که بالای 27 سال سن دارند بسیار عالی میباشد چون همه آنها و خانواده هایشان خیلی دچار مشکل شده اند اما در صورتیکه مبلغ پایین باشد تا همه بتوانند از عدالت بهره مند شوند نه فقط قشر ثروتمند چرا که این خود یک بی عدالتی بزرگ است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
من میخوام بدونم این 27 سال رو از کجا آوردی؟ چرا نگفتی 26 یا مثلا 28 سال؟

نکنه خودت 27سالته؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
اصلا دستور میدیم حراجش کنن
مخالف
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
اگر یک نفر هم نتواند سربازیش را بخرد بازهم بی عدالتی و قانونی برای رفاه بچه مایه دار هاست. باید افراد متاهل بالای 30 فقط معاف شوند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
قانونی برای پولدارها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
سلام.
همسرم سرباز هستن و با وجود زندگی مستقلی که داریم،دور از خونه است و هرچند روز یکبار خونه میاد.
به نظرم نه این 20 تا 50 میلیون برا دولت پولیه و نه مشکلی از سربازا یا امکاناتشون و نه هر چیز دیگه ای کم میکنه.
فقط یه تعداد آقا زاده ها رو در امان نگه می داره با یه سری فوتبالیست و ...
به درد مردم نمی خوره. که البته همه ی قانونا برای مردم هستش!!!
حداقل مقدار این جریمه زیاد تر بشه تا حقوق سربازا رو زیاد کنن
و مردم عادی تحت عنوان شغل برن سربازی، زندگی شونم لنگ نمونه حداقل طی این دوسال.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
ببخشیدا مگه فوتبالیست ها چند ساله شونه که حداقل هشت سال هم غیبت داشته باشن؟ حالا فک میکردی آقازده ها قبلا سربازی میرفتن که حالا دیگه نمیرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
رامین توری
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
سلام باید در عدالت و انسانیت افرادی که این طرح را پیشنهاد داده اند شک کرد کسانی که در کشور متولی امر خدمت سربازی هستند قریب به انفاق هیچ گاه در زندگی خود سرباز نبوده اند و درک درستی از سختی ها و فشارهای روانی آن ندارند و به این دلیل هست که وقتی در کشور با کمبود بودجه مواجه می شوند از این طریق سعی در جبران آن می کنند. این عدالت نیست عده ای از جوانان جان بر کفانه در عرصه های سخت خدمت سربازی همچون پلیس مرزبانی و پادگان های پیاده نیروی زمینی ارتش خدمت کنند و عده ای دیگر سال ها غیبت کنند و با اجرای این قانون از زیر بار تخلف خود فرار کرده و به سربازی نروند.
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
من یک دانشجو 21 ساله هستم که 2 ساله ازدواجم بخاطر سربازی و عدم اشتغال عقب افتاده.علاقم به نامزدم کم شده و خیلی وقتها تصمیم گرفتم قید ازدواج رو بزنم ولی انقد نامزدم خوبه که مطمئنم اگه قید ازدواجو بزنم دیگه یک دختر اینطوری پیدا نمیکنم.
پدر با ارثی که از بابا بزرگم بهش رسید و گرفتن چندتا وام سنگین که حدود ماهی 600 هزار تومن داره قسط میده تونست تو یکی از مناطق متوسط شهرمون یک خونه حدود 120 میلیون برای آینده من بخره.
.
اگر الان این قانون برای همه قابل اجرا بود من حاضر بودم بین 20 تا 50 میلیون سربازیمو بخرم و تو همین دانشگاهی که درس میخوندم هم راحت استخدام میشدم(چون فعالیتم زیاده)

ولی الان باید حداقل 2 سال دیگه درس بخونم(با 3 ترم مشروطی) تازه اگه اخراج نشم.ادامه در کامنت بعدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
ایول به دانشگاهت که با سه ترم مشروطی استخدامت میکنه ماشالله بیست یا 50میلیون هم که داری بدی... خوش به حالت پس این طرح فقط واسه تو طراحی شده
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مشروطی چه ربطی به استخدام داره دوست عزیز؟
من 3 ترم مشروط شدم و هنوز یک ترم دیگه فرصت دارم. برای استخدام (کارمند) همه جای مملکت لیسانس میخوان.حتی به رشته مرتبط هم کاری ندارند.مثل لیسانس مدیریت و لیسانس کشاورزی که تو امور فرهنگی دانشگاهمون استخدامند و کارشون واقعآ عالیه.

ادامه کامنت های منو هم بخون دوست عزیز
کالجی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
به شدت با فروش سربازی مخالفم به خاطراینکه اصل عدالت وبرابری افراد درقانون اساسی را زیر سوال می برد و روح نظام اسلامی باچنین اقداماتی که یهنفع بچه پولدارهاست سازگار نیست آقایان بایددرآخرت پاسخ مافقرا رابدهند
روح الامين
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
بحث اينجاست كه وقتي خدمت خريدني شد . حالا يه عده ندارن و بايد برن سربازي همه به چشم گدا و پاپتي نگاشون ميكنن و اين نوع نگاه به سرباز در جامعه باعث مشكلات فراواني خواهد شد .
مخالفم .مخالف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
چه ربطی داره! شاید به اونیکه خریده بشه به چشم پولدار نگاه کرد ولی به اونیکه نمیخره نمیشه به چشم پاپتی نگاه کرد!!!!!!!!
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
بعد اگه خواستم ارشد بخونم 2 سال باید منتظر بمونم.بعد 2 سال سربازی برم (اگر اضافه خدمت نخورم) بعد تو سن 27 سالگی اگر شغل گیرم اومد برم خواستگاری؟

من نه پولدارم و نه آقازاده و فوتبالیست. شعاری هم حرف نمیزنم. فقط دارم میگم عمر جوانی من و امثال من داره به بطالت میگذره با درس و سربازی
وقتی تو دنیا داره جنگ سخت به تبدیل به جنگ نرم میشه چه دلیلی داره جوانهای ما 2 سال برن سربازی؟ اگه ازدواج جوانها تو سن کم باشه خیلی از مشکلات فرهنگی جامعه حل میشه.
جوانی که نیاز داشته باشه بجای ماهواره ، همسرش نیازشو برطرف میکنه.

یه روزی تو جامعه برای ارتقای سطح سواد مملکت اومدن دانشگاه ها رو زیاد کردن.نتیجش چی شد؟حالا همون جوانها از جامعه طلبکارن که چرا به ما کار نمیدین؟
ادامه در کامنت بعد
الان که
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
الانم با این طرح صداهای دانشجوها امثال من در میاد که گناهشون درس خوندنه.

یکی از فامیلامون از اول دبیرستان درسو ول کرد و با باباش تو سوپرمارکتشون کار کرد.الانم یک بچه داره. انقدهم وضع مالی خودش خوبه که نگو. سنش به 27 نمیرسه وگرنه با این همه پول حتی حاضره 200 میلیون هم سربازیشو بخره.بعد من دانشجو که به سیاست های غلط مسئولین کشورم (که از طرفدارای پروپاقرص دکتر روحانی بوده و هستم) دارم تو این کشور میسوزم آیا حق ندارم مثل خیلی های دیگه چند سال دیگه به فکر آمریکا و خروج کشور و... باشم؟؟؟؟؟
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
اینایی که منفی میذارن لطفآ دلیلشون رو هم بگن
یکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
منفی دادم چون از دماغت خوشم نمیاد!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
یعنی این فکر آمریکا رفتنت منو کشته
ندا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
شما اگر هدف درستی توی زندگیت نداشتی تقصیر بقیه چیه؟ اگر برای نرفتن به سربازی درس خوندی که خیلی اشتباه کردی! اگر دنبال پول هستی الانم دیر نشده میتونی یه کار غیر دولتی انجام بدی پول خوبی هم توشه، در هر صورت اونی هم که نرفته سربازی یه مشکلاتی داشته که شما نداشتی، اصلا چه ربطی داره؟!...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
به این میگن قانونی برای اونایی که قانون رو زیر پا گذاشتن و هشت سال نرفتن سربازی ؟
منی که درس خوندم چی ؟ !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
خوب دیگه کسی نمیره سربازی میگه نمیرم تا بعد که غیبتم 10سال شد بخرم
احسان
United States of America
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
بنظر بنده زشتترین کار را انجام دادند زیرا مردم را به طبقات غنی و فقیر تقسیم کردند وبرای افراد پولدار امتیاز ی قائل شدند که سایر افراد جامعه از آن بی بهره اندو در حکومتی که پس از 1400 سال به نام اسلام تشکیل شده تبعیض بین مردم زننده است و خیانتی به کشور!!!!
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
خدا رو شکر که به این کلید واژه تبعیض اشاره کردید.متاسفانه قواعد اینطوری زیاده.مثل فرزندان هیئت علمی محترم .یا اینکه فرزندان دبیررم در موقع استخدام آموزش و پرورش امتیاز ویژه ای دارند.این همون موضوع زمان ساسانی ها هست که پسر کشاورز کشاورز میشد.پسر نرییس رییس .از خبرگزاری دانشجو میخوام که یه کم این قوانین عجیب و غریب رو بررسی کنند
مجید
Germany
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
با ارز سلام و خسته نباشی من با این قانون خیلی مخالفم چون اسلن به من نمیخوره. من الان 23 ساله منه و این قانون نمیخوره به من. اگر سن را بیارن پاین تا به من بخوره و شرط غیبت را بردارند من 100 درصد موافق میشم. تا زمانی که به من نخوره این قانون باهاش مخالفم. این نباید اجرا بشه تا زمانی که به من نخوره. پس سن رو بیارین پاین تا به من بخوره تا من موافق بشوم. با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
شما میخوای اصلا معافی بهت بدن همین الان ... خوبه؟ الان 200درصد موافق شدی جانم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
داری مسخره بازی درمیاری؟؟؟ بی مزه/ غلط املاییات تو حلق سرگروهبان خخخخخخ
محمد علی دولت
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
با تشکر از نظرخواهی شما و به اميد اينکه مسئولين، به استدلالهای اين نظرخواهی توجه کنند.
اين طرح مزايايي دارد؛ مثل:
1. تأمين بخشی از بودجه کشور يا نظام وظيفه؛ بشرط تخصيص اين بودجه به افزايش حقوق سربازان.
2. برطرف شدن مشکلات گروهی از مردم که نمی توانند در شرايط عادی زندگی کنند.
3. غايبان بدون تصويب اين طرح، سربازی نخواهند رفت.
دارای معايبی هم هست:
1. باز هم نهايتاً پنجاه درصد از مشمولان اين طرح، می توانند از آن استفاده کنند؛ بی ترديد بسياری از اين افراد توانايي مالی پرداخت جريمه را نخواهند داشت.
2. ايجاد احساس سرخوردگی و شايد بدبينی به نظام (مبنی بر به رسميت شناختن تبعيض مالی در نظام وظيفه) در کسانی که غيبت نکرده اند.
3. امکان افزايش تعداد غايبان در سالهای آتی به طمع استفاده از قوانين مشابه.
معصومه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
واقعا کار اشتباهیه.ببخشید بعد کی میخواد از مرزها دفاع کنه؟؟؟کشور ما مثلا یه کشور اسلامیه و دستوراتش بر اساس قرآنه؟پس کجاست اون عدالتی که تو قرآن از اون حرف زده شده؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
کی از شما نظر خواست نه اینکه شما سربازی میرید که بخواهید نظر بدهید!و اینکه هر وقت زنان سربازی رفتند حرف از عدالت و شعار دهید.
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مخالفم.
چرا تو کشور ما باید این همه تبعیض باشه؟شماهایی که دوست دارید ایران مثل غرب بشه،تو کشورهای غربی همه آقازاده ها باید خدمت سربازیشون رو برند.اما تو کشور ما........
ندا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
شما مطمئن هستید؟ من شنیدم سربازی اختیاری هستا!!!!!!!!!!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
iآخه اینم طرحه نمیشد یه طرح بهتر به مجلس بفرستن عدالتش کجاست؟ یه طرح بدن که کسی که نمیخواد بره سربازی یه کار بزرگ برا کشور انجام بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
تركيب مثبت و منفيها نشان مي دهد حتي خوانندكان شما هم با اين طرح موافقند عليرغم همه مطالبي كه از روز اول در مقابل اينكار در سايتتان كذاشتيد
شیدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
با سلام
1 - سربازی جزو مبانی عدالت اجتماعی نیست
2 - فروش سربازی برای زمان صلح است
3 - همین الان خیلی ها در لباس نظامی هستند و این امر نشانهی بی عدالتی نیست
4 - فرزندان خانواده های متنفذ عملا در قالب امریه و سایر قوانین ساختگی خودشان در مراکز اقتصادی دولتی و خصوصی دوره ی سربازی را می گذرانند
5 - فرزندان خانواده های مرفه هم اکثرا صبح تا ظهر در پادگان ها هستند
6 - بهتر است خدمت سربازی با قیمت بالایی فروخته شود و هزینه آن به افرادی که به سربازی می روند خرج شود
7 - جایی مثل مرزهای شرقی برای انسداد مرزها لنگ تامین بودجه است که می توان با فروش سربازی قسمتی از آن را تامین کرد که خیلی به نفع مملکت است
8 - فقر و ثروت همیشه در تاریخ بوده است و دولت ها بهتر است به فکر توزیع مجدد این ثروت از محل های قابل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
آقا من الان مشمول هستم. نمیرم خدمت تا 110سال دیگه پول جمع میکنم میخرم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
خدا عمرت بده
سلمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
سلام بر همه عزیزان فقط یه سوال دارم آیا کسی که این طرح را داده بچه خودش سربازی رفته یا نه ؟ تبریک عرض میکنم (سربازی مخصوص بدبخت بیچارها شد و کسانی که پول دارند نمیخواهد سربازی بروند)
گمنام ترین گمنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مخالفم...!
چه معنی داره کسی که قانون مملکت رو زیر پا گذاشته و بی قانونی کرده حالا بعد چند سال بیایم از حرکت اون چشم پوشی کنیم (فرار و غیبت از خدمت سربازی)!!!
اگر اینجور باشه منم خدمت نمی رم چند سال بعد اون رو میخرم ، این که نشد قانون
اگر قراره اون رو بفروشن قنون واسه همه یکی باشه ، منی که نشستم درس خوندم تقصیرم چیه با اونی که فرار کرده ، کار کرده وضع مالیشم از من بهتره؟؟؟
تازه اون افراد باید مجازات بشن نه اینکه با این کارتون دارید مشوق بقیه واسه نرفتن خدمت بشین
من حتی با این قانونم مخالفم الان دانشجو رشته حقوق تو مقطع دکتری هستم که سربازی شده کابوس هر شبم ولی دختر خانومی که تو دوران کارشناسی با من فارغ التحصیل شده الان وکالت شرکت کرده ولی من چی...
**مسئولین لطفا کمی مسئول باشید**
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
گمنام جان من مخالفم که این کار انجام بشه
اما متوجه نشدم الان شما دنبال کار میگشتی وام میخوای بری سربازی بخری، خاستگاری اومدی و...
کمی بیشتر توضیح بده با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
عزیز کمنام منم متوجه نشدم شما موافقید یا مخالف
گمنام ترین گمنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
من با این کار مخالفم ***و عرض کردم خدمت دوستان که کسانی که خدمت نرفتن باید مجازات بشوند ولی با این خرید مجازات که هیچ عملا داریم حرکت اونا رو مهر تایید میزنیم و تشویق شونم می کنیم/// دومین مخالفت من اینه که تقصیر من که نشستم درس خوندم چیه؟؟؟ واسه منم خدمت رو فروشی کنن/// سومین مخالفت در مورد خدمت برای پسران و نبود قانونی شبیه خدمت برای دختر خانوماست که بطور مثال در رشته حقوق وقتی فارغ التحصیل میشیم بازار کار آقایون و خانوما یکی هست ولی من باید برم دوسال خدمت ولی دختر خانوم میشینه واسه وکالت میخونه**این مصداق بی عدالتی است**
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
موافقم.میدونید چرا؟چون پولداراش همی الانم خدمت نمیرن با کمی خرج کردن معافی میگیرن مثه فوتبالیست های محترم.پس بهتره قانونی بشه لاقل 4نفر مردم ازش استفاده کنن.کی گفته که فقط بدرد پولدارا میخوره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
بلاخره کسی میتونه بخره که پولداره و گردنش کلفته...........اون بدبخت بیچاره مجبوره بره سربازی.......مجبور چون پول خریدش رو نداررررررررررررررررررره
neda
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
به نظر من هم فقط واسه پولدارها نیست، بالاخره بعضی ها شاید طی دو سال که کار کنند این مبلغ را دربیارند، پس ترجیح میدن به جای سربازی کار کنند و پولشو بدن و در عوض دو سال آزادانه زندگی کنند، بعدشم کسی که دیگه سی سال سسن بیشتر داره واقعا سربازی به دردش نمیخوره از طرفی تکلیفش هم باید روشن بشه دیگه شاید بخواد ازدواج کنه یا یه سفر زیارتی بره...
رضایی ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
چیزی جز اینکه نظام مقدس رو رو ب نابودی بکشه نیست.ی لحظه فکرشو بکنیم.مردم مستضعف انقلاب کردن برای رفع فاصله طبقاتی.خداوکیل با این پیشنهاد خرید سربازی.چ اتفاقی تو ذهن قشر ضعیف خواهد افتاد.خداشاهده من بسیجیمو فدایی انقلاب.ولی این قانون اگر تصویب ش .دیگه تو مناظراتمون با مخالفا فقط باید سکوت کنم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
برادر عزیز بنده هم مثل شما با خرید سربازی مخالفم اما این رو بدون با این کارها و خیلی از این بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی از بین نمیره
شیر نیست که ترشی بهش برسه خراب بشه
شیر که جلوی هر تهدیدی می‌ایسته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
کاملا مخالف هستم چون عده ای که از لحاظ مالی متمکن هستند از این قانون استفاده می کنند وخانواده هایی که از لحاظ مالی شرایط خوبی ندارند ودر بعضی مواقع خرج بیار خانه هستند باید سربازی بروند واین خلاف عدالت است
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
پیشنهاد می دم بجای اینکار بیان خرید سربازی رو قانونی همیشگی کنن و پولی که از این راه در میاد به عنوان حقوق به کسایی بدن که سربازی می رن . مثلا فرض کنید نصف مشمولان امسال حاضر بشن 20 میلیون بدن برای معافی . بنابراین نصف دیگه ی مشمولا نفری 20 میلیون بگیرن برا رفتن به سربازی . اینجوری هم یه عده از سربازی خلاص می شن و یه عده هم به یه نونی می رسن
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
پیشنهاد می دم بجای اینکار بیان خرید سربازی رو قانونی همیشگی کنن و پولی که از این راه در میاد به عنوان حقوق به کسایی بدن که سربازی می رن . مثلا فرض کنید نصف مشمولان امسال حاضر بشن 20 میلیون بدن برای معافی . بنابراین نصف دیگه ی مشمولا نفری 20 میلیون بگیرن برا رفتن به سربازی . اینجوری هم یه عده از سربازی خلاص می شن و یه عده هم به یه نونی می رسن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
به طور کامل با سربازی اجباری مخالفم و به نظرم خلاف قوانین شرعی و بشری هستش،قانون باید تغییر کنه با این راهکارا چیزی درست نمیشه
شمس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
ممکنه منبع استخراج حکم غیرشرعی و غیر بشری بودنش را بفرماین!!
برادر من! نظر خدت را بگو، چرا از شرع و بشر و ... مایه می ذاری؟؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
پیشنهاد می دم بجای اینکار بیان خرید سربازی رو قانونی همیشگی کنن و پولی که از این راه در میاد به عنوان حقوق به کسایی بدن که سربازی می رن . مثلا فرض کنید نصف مشمولان امسال حاضر بشن 20 میلیون بدن برای معافی . بنابراین نصف دیگه ی مشمولا نفری 20 میلیون بگیرن برا رفتن به سربازی . اینجوری هم یه عده از سربازی خلاص می شن و یه عده هم به یه نونی می رسن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
یرادر رضا نظرتون درباره فروش ماشین مثلا مثلا مثلا باراک اوباما چی هستش!!!؟؟؟
شاید با فروش اون بشه یک تعداد آمریکایی رو به یک نونی رسوند!!!
شما که نظرهای خوشگل حوشگل میدی بیشتر برای ما صحبت کن عزیز دل
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
شما می خوای برو کنگره امریکا نظراتتون رو اجرایی کن!!!
به این میگن تقسیم درآمد؟!!!!
ایول داری!!!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
ایجاد دو دستگی میان اغنیا و فقرا، دورکردن بیش از پیش آنها از یکدیگر، افزایش فاصله طبقاتی و به رخ کشیدن هرچه بیشتر این موضوع در جامعه و بسیاری موارد دیگر از جمله آثار و (برکات!!!) خرید سربازی خواهد بود.
سرباز رهبری
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مخالففففففففففففففففففففف هستم ؛خدمت به وطن برای همه مفیده باعث امنیت ایران می شود
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
من راستش هنوز با عبارتش درگیرم
موندم خرید خدمت سربازی درسته یا فروشش
تو دوران خدمت خودم هم به این پی نبردم برای همین خدمتم رو با افتخار تموم کردم که نکنه یک بار کار برعکس انجام بدم و به ضررم بشه!!!
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مخالفت کنیم دولت کسری بودجه میاره
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مخالفففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففم
ناشناس
Portugal
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
با سلام
این قانون افرادی که بالای 27 سال هستند و غیبت غیر موجه ندارند را نادیده گرفته است و نوعی بی عدالتی محسوب می شود. بایستی به جای شرط 8 سال غیبت شرط سنی گذاشته شود تا دانشجویان بالای 27 سال نیز بتوانند از آن استفاده کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
موافق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
موافق
امیری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
بله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مخالف
arjomand
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مخالفففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففم
[جعفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
عين عدالته خيلي هم كار خوبي است هم درامد براي دولت است هم كار مردم راه مي افته اونايي كه دارن 20 تومن ميدن واونايي كه ندارند دراين دوسال انگار 20 تومن كار كردن پس كجاي اين كار بي عدالتي است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مگه کساییکه سربازی نمی رن خونشان رنگی تر از کسانی است که سربازی میرن وگاها در مرزهای کشور توسط گروههای مختلف کشته می شوند مگه همه چیز را باید با پول خرید خلاف کن پولشو بده / مدرک بگیر با پول/حق وناحق کن با پول / و ...... اگه اینجوری است هیچ کس سربازی نره انشاالله خداوند خودش همه رو حفظ می کنه / کسانیکه سربازی نرفته اند خلاف کردن هم باید پول بدن هم سربازی برن
خیلی فک کردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
50میلیون کمه.شایدم رقم ثابت درست نیس
بهتره به نسبت درآمد اعضای خانواده مشمول با وزنهای مختلف باشه بهتره
مثلا کفش 30 میلیون باشه وسقفش یه میلیارد برا بچه پولدارا
خیلی فک کردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
50میلیون کمه.شایدم رقم ثابت درست نیس
بهتره به نسبت درآمد اعضای خانواده مشمول با وزنهای مختلف باشه بهتره
مثلا کفش 30 میلیون باشه وسقفش یه میلیارد برا بچه پولدارا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مخالفم.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
سلام
شدیدا مخالفم اگه قرارباشه هرکس غیبت کند و بعد براحتی بخشش بخورد یا بخرد خوب اونایی که رفتند خدمت و سختی را بجان خریدن یا آنهای که پول ندارند که بخرند چی میشوند؟؟؟؟؟؟؟
این یعنی هرکس به قانون دهن کجی کندیا پولدار باشد راحت تر میتواند زندگی کند بقیه جور آنها را میکشند.....!
بنظرم توهین به همه مردم بخصوص به خود نیروهای مسلح است
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مخالفت شديد
حسین مح
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
سلام من 3 ماهه خدمتم رو تموم کردم
اینکه باید به سربازا پول بیستری حداقل معادل نصف کارکنان هستش رو بدن قانون هستش درش شکی نیست و با قانون خرید خدمت سربازی مخالفم
اگر بخوان با همین حقوق 65 تومن ادامه بدم پیشنهادم این هستش
اگر از سربازها در منطقه یا استان خودشون و فقط در امر نگهبانی استفاده بشه خیلی از مشکلات حل میشه مثلا جایی من خدمت می کردم 600 تا سرباز بود و روزی حداکثر 100 سرباز برای نگهبانی ناز داشت یعنی هر سرباز فقط نیاز بود هر 6روز یکبار در پادگان حضور داشته باشه. شاید یکی بگه پس آموزش های نظامی چی؟ خب میتونن یه دوره های تخصصی بعد از 2 ماه آموزش مقدماتی حدود 4 ماه بذارن که 4 ماه هم البته زیادشه
اینطوری هم نیروی آموزش دیده داریم و هم یجورایی خدمت شده 6 ماه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
تکلیف شرعی فروختنی نیست
باید تکلیف بجا بیاورند
جواد
Germany
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مخالفمممممم..... چون برای بچه پولدار ها خوبه و بعضی آقازاده ها که 8 سال راست راست بگردن اخر سر هم سربازی شونو مفت بخرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مخالفففففففففففففففففففففففففففففففففف
سوزنا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
موافق
یونس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
سلام
مخالفم.
چون با اینکار امتیازی برای افرادی قایل میشه که می تونن قانون رو بخرن. اگر قرار بر این باشه که قانون خریدنی بشه، آن وقت پول دار ها همه نوع خلافی رو می تونن مرتب بشن و بعدش هم با پول اون رو بخرن.
قانون نباید با پول عوض بشه. به نظرم این چیزی شبیه رشوه است. مگر کسانی که رشوه میدن، چه کار می کنن. کاری که باید مثلا 2 سال طول بکشه، یکی دو روزه انجامش میدن.
از طرفی این قبیل کارها مختص نظام هایی هست که سرمایه سالار و طبقاتی هستن، نه نظام ما که می بایست به سمت اسلامی شدن پیش بره.
توجیجاتی از قبیل کسری بودجه و ... صرفا ادعاهای مضحکی هست که از طرف عده ای از طرفداران این تبعیض ها بوده. کسری بودجه با این چیزا برطرف نمیشه.
همچنین، انتشار این خبر همزمان با خبر جعل کارت های فوتبالیست ها!!!؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
نامردیه
صمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
اونایی که دارن موافق هستن
اونایی که ندارن مخالف!
صمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
اونایی که دارن موافق هستن
اونایی که ندارن مخالف!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
خونه پرش 5 میلیون. 20 میلیون برای ما خیلیه
ADEL
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
این تصمیم خوبی است سریازی باید حرفه ای یشود نه بزور مردم رو ببرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
برای بحث حرفه ای دیگه باید برود یاارتش یاسپاه یانیروانتظامی قاطی نکن
صابر شکری
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مخالفم شدیدأ
صابر شکری
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مثبت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
باید برای همه پولی بشه
سید مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مخالف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
کاملامخالف
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
خیر-بروند خدمت خونشان که از من در مرز خدمت کرده ام که رنگین تر نیست.از فوتبالیستها تا آدم های معمولی که از خدمت فرار کرده اند باید در بدترین نقاط آب و هوایی خدمت کنند.
seyed ali seyedi
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مخااااااااااالف
موج
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مخالفففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففم...چون فقط به نفع بچه پولداراست و اونی که نداره حتی اگه یه پسر داشته باشه باید بره سربازی بعدشم موقع دفاع از کشور بازم بچه پولدارا که سربازی نرفتن معافن نه....
روح اله
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مخالف خریدسربازی هستم.

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
بنده مخالف هستم دلیلش هم بی عدالتی میباشداینکه آن که پول دارد هر کار دلش بخواهد بکند وانکس که پول ندارد جور همه را بکشد.مطلب دیگر اینکه قانون در مملکت لوس میشه وهر کس که پول داره هر غلطی دلش خواست انجام دهد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
فروش خدمت سربازی دقیقا همان چیزی است که امام از آن با لفظ کاخ نشینان و کوخ نشینان یاد میکرد.چه فرقی میان فقیر و غنی است.آیا جوانانی که در خانواده ای فقیر زندگی میکنند تنها محکوم به گذران دوره اجباریست در حالی بچه پولدارها همزمان به دنبال ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
اگر قراره بشه خرید باید دانشجویانی که بالای 27 سالند هم بتونن بخرن وگرنه هیچکس نباید بخره این بی عدالتیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مخالفم این ضایع کردن حق بقیه ست و جایزه دادن به متخلفین
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
اینظوری فقط داریم راه فرار به جوان ها یاد میدیم کسی که هشت ساله نرفته دیگه هم نمیره دولت هم به فکر خودشه
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
همه چی که تو این کشور مال سرمایه دارهاست ، اینم مال اونها . بیچاره پدر و مادرایی که از این به بعد به جرم نداری ، شرمنده بچه هاشون میشن .
u
Germany
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
سربازى رو برا همه پولى كنن، مثلا ١٥ ميليون به شرطى كه حقوق سرباز حداقل ٨٠٠ هزار تومن بشه كه در هر دو طرف رقبت بوجود بياد و سرباز هم به اندازه كافى كشور داشته باشه كسائى هم كه غيبت داشتن علاوه بر جريمه از برخى از مزايا محرومشون كنن
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
خداروشکر نمردیم و عدلی که حرفش میشد رو دیدیم....عدل علی (ع) این بود؟؟؟؟
این عدل معاویه که هیچ....عدل یزید هم بهش نمی رسه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
همه چی که برای پول دار هاست......نرفتن خدمت هم واسه اون ها.
اصلا دنیا و آخرت واسه پولدارها......ما چیزی نخواستیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
مسلما هرکی رفته باشه سربازی میگه خیر!
هرکیم که پولداره و 50 میلیون براش پول خورده میگه بله!
هرچند من شخصا حاضرم این مبلغ (50 میلیون) رو بگیرم و دوباره برم خدمت سربازی!
ایکاش بجای این قوانین تخیلی که در سدد پرپول کردن جیب دولت برای ماله کشیدن بر کسری های بودجه هست، قانون میزاشتن که هرکسی که غیبت داره و سنش گذشته و ... این مبلغ رو به یک داوطلب دیگه بده که اون عوضش بره خدمت؛ اینطوری عدالت اجتماعی هم بیشتر رعایت میشد.
هرچند همه میدونیم این دعواها سر لحاف ملا نصرالدین هست و همه دردها پرپول شدن جیب دولت هست!
رفیق
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
به شدت مخالفم... سربازی یا باید برا همه اجباری باشه یا اختیاری ...چون با فروش سربازی لباس سربازی میشه لباس فقیر و فقرا نه لباس خدمت به وطن
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
مخالف
عدالت خواه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
خیر ، چون بسیاری ازجوانان سوء استفاده کرده وقت گذرانی مینمایندوناپخته وارداجتماع میشوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
موافقم براي اينكه افراد 30 تا 40 سال در هيچ جاي دنيا به سربازي نمي روند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
خیر . به هیچ عنوان
سربازی یا باید اجباری باشد یا اختیاری
l
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
سلام سربازی مزایاش اینه که اونایی که میرند از بچه ننه بودن در میان و سردی و گرمی روزگار رو میچشند اما معایبش 1-یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج و درنهایت یکی از دلایل بی بندوباری در جامعه به علت تاخیر در امر ازدواج است 2- ترس از خدمت در برخی افراد موجبات ترد از جامعه و به تاخیر انداختن تمامی مراحل زندگی که موجب می شود نسل بعدی مثلا فرزند 1ساله با پدر مادر 40 ساله 3- سربازی یکی از برایند های که داره اینه که موجب شده های کادر کار های خود رو انجام نمیدند و وظایف شخصی خود رو کل بر سریبزان میشوند
من
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
اصلا سرباز ینباید اجباری باشه حالا پولیشم کردید زوری دیگههههههههههههههههههه
عمی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
مخالفم همانطور که بقیه دوستان هم فرمودند هرکسی که دراین نظام با این امنیت نفس می کشد یعنی باید حق نفس کشیدن راباخدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی بپردازد.درس خاندن مال پول داراوسرمایه داران شد.بی سوادی ویا کم سوادی مال مستمندان یا قشر کم درآمد.حالا سربازی مال قشر کم درآمدو..........پیشنهادم این است دخترانی که قصد استخدامی رادارند به عنوان آموزش ویا هرچی که شما حساب کنید درکارهای فقط اداری به عنوان یک سال سربازی جذب شوندهم کمکی به دولت می شود وهم آنها ازنظر آشنایی با کار و........آماده می شوند، وپسران را دربقیه امور سخت ونگهبانی
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
سلام به دوستان
اول از همه اینکه این نظرات رو به مسئولین و نماینده ها برسونید وگرنه نظر دادن وقت تلف کردنه.
دوم اینکه این قانون در صورت تصویب نباید فقط برای متخلفین باشه باید برای همه باشه، چون کسانی مثل دانشجویان که غیبت نکردن و درس خوندن رو شامل نمیشه و این قانون غیبت و فرار سربازی رو بیشتر میکنه
سوم اینکه درآمدش باید صرف خود سربازا بشه و حقوق سربازها بیشتر بشه نه اینکه بره تو بودجه دولت که بعد بعضی مسئولین هدرش بدن تموم بشه
چهارم اینکه متخلفین باید جریمه تخلفشون رو متناسب با سودی که از این تخلف بردن بدن نه اینکه همه مساوی. اونی با این تخلف فوتبالیست شده و تو این 8 سال 8 میلیارد پول درآورده باید حداقل 2 میلیارد بده و اونی که به خاطر کار کردن برای خانواده فقیرش تخلف کرده باید مجانی معاف بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
به شدت مـــوافقم ...

من نخبه میخوام برم خارج از کشور ادامه تحصیل بدم چرا باید برم پادگان گل هارو آب بدم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
وای به حال نخبه ای که نمی تونه سوال رو دست بخونه. کسی قرار نیست به شما سربازی بفروشه
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
بی عدالتی کامل - بخدا خنده دار است
کسی که کمتر از 8 سال غیبت دارد مثلا 7 سال و 11 ماه به خدمت میرود و 6 ماه اضاف میخورد اما کسی که 8 سال غیبت دارد کلا با پول معاف میشود
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
موافقم
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
من کلا با اصل سربازی مشکل دارم.دو سال از زندگی آدم رو از بین میبرند.مگه نمیشه اصول سربازی رو تو یک سال یاد گرفت یا توی شش ماه؟؟؟؟؟؟؟؟ای کاش مسوولی جوای میداد که چرا 2 سال؟؟؟؟.سربازی از آدم مرد میسازه !کی گفته؟برید ببینید جوون های مملکت تو این سربازی گرفتار چه فساد هایی که نمیشن.کم تاثیرات منفی نداره.عدالت نیست که مرد 2 سال بره سربازی ولی زنان 50 بار کنکور بدن و یا جذب بازار کار بشوند!!!!!!حداقل طرف رو توی استان خودش بگذارین و هر کسی رو نفرستن سر مرز.یا سربازی رو حرفه ای کنند .میفرستی سر مرز به همون اندازه که سرباز بدبخت ریسک میکنه بهش حقوق بده!!!نگو که وظیفه هست که....
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
من کلا با اصل سربازی مشکل دارم.دو سال از زندگی آدم رو از بین میبرند.مگه نمیشه اصول سربازی رو تو یک سال یاد گرفت یا توی شش ماه؟؟؟؟؟؟؟؟ای کاش مسوولی جوای میداد که چرا 2 سال؟؟؟؟.سربازی از آدم مرد میسازه !کی گفته؟برید ببینید جوون های مملکت تو این سربازی گرفتار چه فساد هایی که نمیشن.کم تاثیرات منفی نداره.عدالت نیست که مرد 2 سال بره سربازی ولی زنان 50 بار کنکور بدن و یا جذب بازار کار بشوند!!!!!!حداقل طرف رو توی استان خودش بگذارین و هر کسی رو نفرستن سر مرز.یا سربازی رو حرفه ای کنند .میفرستی سر مرز به همون اندازه که سرباز بدبخت ریسک میکنه بهش حقوق بده!!!نگو که وظیفه هست که....
dalamper
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
سلام، با فروش خدمت کاملا مخالفم، به نظر من این خلاف موازین اسلامی هست. من تو فامیل های خودمو مثال می زنم، چطور من با فوق لیسانس رفتم خدمتمو تو مرزبانی سپاه شمالغرب گزروندم با کلی بدبختی و مریضی، انواع خطرهای انسانی و حیوانی و بدون حموم و سریس بهداشتی مناسب وسط کوهها تو چادر 4 نفره و سوله های حلبی، تازه نگهبانی هم تا دلتون بخواد تو سوز و سرمای اونجا دادم، بعد یک سری بچه های آشناهای اطراف خودم رو میگم که تحصیلات هم ندارن، خیلی راحت میگن ما نمیریم خدمت، ازدواج هم کردن ماشاالله بچه هم دارن! حالا قضاوت کنین که عدالت هست اینا راست راست بگردن و بعد بیان بخرن خدمتشون رو؟!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
سلام
با توجه به تجربه 20 ماهه خدمت سربازی ام باید خدمتتان عرض کنم که
مطمئنا کار اشتباهی است و عدالت اجتماعی را زیر سوال می برد. در این صورت بچه مایه دارها به جای رفتن خدمت سربازی همچنان با ماشین های مدل بالا در خیابان جولان میدهند و اقشار متوسط جامعه دو سال عمرشون رو بدون هیچ درامدی تلف می کنند.
به نظر من باید خدمت سربازی اجباری شود اما برای همه فقط 6 ماه . سه ماه آموزشی و سه ماه در یگان خدمت کنند.
بعد از شش ماه و تا پایان خدمتت وقت جوونا هدر میره و سرخوردگی بهمراه داره ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
خیلی خیلی خیلی مخالفم . ظلم به همه کسانی هست که دو سال در سرما و گرما بدون مرخصی همه سختی ها رو تحمل کردن . اون وقت پول داران مملکت با دادن پول خدمت میخرند . فوتبالیستی که با پول مالیات ما قرارداد میلیاردی میبنده بعد از چند سال خلاف هم کرده برای تیم ملی به استرالیا میره بعد با 50 میلیون خدمت میخره. من راضی نیستم راضی نیستم راضی نیستم همه اونها باید لب مرز خدمت کنن اگه اینطور نشه مملکت عدالت نداره
عمار
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
مخالفم . این یعنی کمک به سرمایه دارها نه جامعه تو این مسئله فقط سرمایه دارها و آقازاده ها سود میبرن .منیکه 2 سال از عمرم صرف خدمت شده میتونستم تو این 2 سال کار کنم و خیلی چیزا به دست بیارم یا باید برا همه باشه یا برا هیچکس
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
موافق.. آقا زوره مگه من نمیخوام سربازی برم...من دانشجو دو سال عمرمو هدر بدم برم پادگان بخوربخواب ؟!!! والا. الان پادگانای ما شده بخور بخواب
امین
Germany
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
موافق هستم .دوستانی که مخالف هستند بیان به جای من برن خدمت مقدس سربازی 2 سال لذت ببرن اگه هم رفتن دوباره برن که ثوابش براشون بیشتر بشه و مشکل کمبود سرباز کشورم حل شه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
مگرخون تورنگین ترازبقیه ای هست که رفتن یامی روند سربازی ؟!! درضمن ماهم رفتیم ،نوبت شماست ...
amin
Germany
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
اگر سرباز استخدام بشه به جای اینکه به زور و بدون رغبت بره سربازی ,به صورت تخصصی تر اموزش میبنه و چون کارش اینه سعی میکنه بهترین عملکرد رو داشته باشه تا اینکه روز ها رو بشمره تا دوسال تموم شه
مهرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
موافق به شرطیکه به اونایی که تا الان سربازی رفتن 20 تا 50 ملیون پول بدن
علی دایی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
به هیج وجه...این جوری فقط به سود بچه پولدارهاست.
رضا عباسی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
به نطرم در این شرایط حساس کشور این امر منطقی نمی باشد
صادق
Japan
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
فرقی نداره به هر حال آقازاده ها که سربازی نمیرن ولی اینطوری حداقل قانونی از زیر سربازی در میرن ی پولیم گیر بیت المال میاد......
صادق
Japan
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
فرقی نداره به هر حال آقازاده ها که سربازی نمیرن ولی اینطوری حداقل قانونی از زیر سربازی در میرن ی پولیم گیر بیت المال میاد......
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
من که پول ندارم چه کنم
انصاف داشته باشید لطفا
پ م
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
عالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
شدیدا مخالفم......این کار خلاف عدالت و اسلام و فقط به منظور خوش خدمتی به اشراف و متمولین جامعه است و لا غیر
علی
United States of America
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
مخالف
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
من کاملا مواقفم.اگر اونایی که نمیخوان برن سربازی مثلا سی میلیون پول بدن.اونوقت دولت بیاد کسانی رو استخدام کنه واسه سربازی.ماهی یک و خرده ای حقوقش میشه.که خیلی از حقوق پایه قانون کار بیشتره.تازه دولت تو این دو سال غذای مفتی میداد به سرباز.الان دولت یچی هم گیرش میاد.نگین که پولدارا فلان میشن.سی میلیون همچین پول کمی هم نیست.
یه عده از دوستان میگن سربازی پخنه میکنه و این حرفا.برین ببینین چند نفر رفتن پخته شدن.
تااازه.همین الانشم با 10میلیون میشه کارت معافی خرید.اینجور دیگه ساز و کار قانونی و حلال میگیره.
همی الان برین ببینین اونایی که پولدارن اگر اگر برن سربازی کجا ها خدمت میکنن.سه ماه میرن اموزشی که کلا همه اون سه ماه رو راضی هستن.کیف میده.بعد اون به اسم امریه و اینا میرن یجا تفریح
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
اگه سربازی طوری باشه که بعدش بگن که استخدام میشین اینجوری همه جوونها مشتاق سربازی میشن و کسی دغدغه الافی دوران سربازی و بیکاری بعدش رو نداره
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
مخالفم این طرح فقط واسه فوتبالیست هایی اومده که فرار کردن از سربازی رفتن
آخه کدوم عدالت اجتماعی اون بدبختی که واسه خرجی خونوادش نرفته سربازی مجبور
شده بره سر کار از کجا بیاره 50 میلیون بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این طرح فقط واس آقا زاده هاس
داغ
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
نا مردی هست همسر من اون طرف دنیا سربازه قسط داره کار نمیتونه بکنه شرایط سخت دوری ها از کجا چن میلیون بیاره و خدمتشو بخره شرایط نا معلومو بی نظمی حکم فرماست بعدم که از خدمت بیاد سنش به استخدامی ها نمیخوره حالا هی برید ازدواج کنید با این شرایط
سروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
مخالف هستم . اما با خدمتی به این شکل هم مخالفم. ما افراد را فقط برای خدمت نظامی آماده میکنیم اما همین امروز هم ما درون جنگ به سر می بریم. خدمت سربازی ما باید در راستای کار و جنگی که جوانان در آینده با آن روبرو هستند هدفمند شود. چه از لحاظ زمانی و چه از لحاظ تخصص. ولی در هر 2 صورت دلیل نمی شود یک سری از مایه دار ها و آقا زاده ها از خدمت سربازی معاف بشن اونم با دادن مقداری پول که اونم براشون چیزی نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
مخالف ضرب در100
مهدی حضوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
مخالفم چون به نفع پولدارهاست
علی رضوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
موافقم تصمیم منطقی میباشد و باعث می شود تعیین تکلیف شمار زیادی از اعضای جامعه می شود که هر یک بنا به دلایل مختلف فقرمالی ، شرایط نامناسب خانوادگی و ... نتوانستند به خدکت بروند . از سوی دیگر کمک کننده به مملکت است.
شاهین خدایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
موافقم چون یک فرد بین 35 تا 50 ساله عملا دیگر نمیتواند به خدمت اعزام شود و اعزام وی مشکلات بسیار حادی ایجاد خواهد کرد . لذا حداقل با گرفتن جریمه رعایت عدالت شود
محمد رجایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
موافقم چون به هر حال امکان برخورد با این افراد به این تعداد وجود ندارد و باید راه حلی در نظر گرفت
علی رجبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
مخالفم. اینها مفسد فی الرز هستند . باید به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم شوند.
مرتضی نجفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
طرح عاقلانه است . با 35 هزار میلیارد تومان میتوان بخش عمده ای از کاستی های کشور را برطرف نمود . باید واقع بینانه نگاه کرد. اصلا آیا راه حل دیگری وجود دارد؟
علی دارابی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
اونهایی که مخالفند آیا راه حلی برای این تعداد حدود 1.5 میلیون نفر دارند ؟ راه حلی که واقع بینانه باشد ؟ آیا به عنوان مثال بازداشت همه این افراد ممکن است ؟ آیا کسی که بیست سال غیبت کرده ، حالا به خدمت می رود . طبیعتا وی سالها محروم بوده و حالا نیز برایش فرقی نمی کند . اما حداقل با این طرح بخشی از خسارتی که به جامعه زده شده ، گرفته می شود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
موافقم البته قسطی بشه که قشر ضعیف هم بتونه استفاده کنه و شرط سنی بشه تا دانشجوها حقوق ضایع نشه
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
موافق
یک مسافر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
مخالف.. اوج بی عدالتی.. اوج بی ثابتی..
همین عوض کردن مدام قانون عین بی عدالتیه..
منی که با مدرک ارشد مجبور بودم دو سال از عمرم رو برم سر بازی با رفیق خودم که نه درس خوند نه سربازی رفت و افتاد تو بازار پول در اورد نباید تفاوتی داشته باشیم..
کیه که اگه می دونست همچین قانونی به وجود خواهد آمد زیر بار سربازی می رفت.. غیبت کن بعد برو بخر..
مشکل بزرگ اینکه تو این مملکت ثبات یعنی هیچ..
ای خدا..
سرباز گمنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
با سلام طرح فروش سربازی اوج بی عدالتی است چه دلیل و حجت شرعی و قانونی دارد که فردی که قانون را دور زده و قانون را شکسته بعد از چند سال کار کردن در بازار و کسب درآمدحال راحت با 10یا 15 میلیون ناقابل بیاید خدمت خودش را بخرد بنده باید خدمت بروم و با مدرک کارشناسی ارشد بیکارم افسوس ....
ناشناس
United States of America
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
کلا این فانون رضاخانی باید برچیده بشه و سربازی حرفه ای جایگزینش بشه
ارسال نظرات
captcha
آخرین اخبار