به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، کمیسیون تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه خدمات «مراکز تماس تلفن داخلی» را ساماندهی کرد.
این طرح با توجه به ضرورت ساماندهی و قانونمند سازی ارایه خدمات و رشد کیفی مراکز تماس داخلی و به منظور فراهم سازی شرایط برای رقابت سالم، موثر و منصفانه دربازار و استفاده بهینه از بسترها و زیرساختهای فراهم شده موجود تصویب شده است.
همچنین اشتغالزایی، توسعه خدمات و بالا بردن کیفیت و سطح ارائه خدمات به مردم از دیگر اهداف این مصوبه بوده است.
کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جلسه شماره ۲۰۴ این سازمان مفاد و اصول حاکم بر پروانه ارائه خدمات مرکز تماس را بررسی و تصویب کرد.
براساس اين مصوبه، دارنده پروانه ايجاد و راهاندازي مركز تماس ميتواند به صورت غيرانحصاري با استفاده از شبكههاي ارتباطي ايجاد شده از سوي ارائهكنندگان خدمات ارتباطي و فناوري اطلاعات، نسبت به ارائه خدمات به مشتريان مشتمل بر اطلاعرساني، پشتيباني، سنجش رضايت مشتريان، بازاريابي، تبليغ محصولات و خدمات، جمعآوري، تجزيه و تحليل اطلاعات و دادههاي آماري اقدام كند.
دارنده پروانه ارائه خدمات مركز تماس موظف است به منظور رعايت حقوق اشخاص قرارداد و مشتريان، نسبت به انعقاد موافقتنامه سطح خدمات (SLA) با اشخاص طرف قرارداد براي تمامي خدمات، در قالبي كه سطح كيفيت خدمات ارائه شده قابل اندازهگيري باشد، اقدام كند.
ظرفيت تماسهاي دريافتي بدون مواجهه با بوق اشغال در واحد زمان، حداكثر ظرفيت پاسخگوئي به تماسهاي دريافتي و يا ارسالي در واحد زمان، نوع تخصص و تعداد اپراتورهاي پاسخگوي تخصيص داده شده، حداكثر مدت زمان انتظار مشتري براي دريافت پاسخ و ميانگين زمان يك تماس دريافتي يا ارسالي از شاخصهاي ارائه خدمات مراكز تماس است.