به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، دفتر مطالعات ارتباطات و فناوریهای نوین مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ارتقای شبکههای ارتباط سیار به نسل سوم و چهارم، با مباحثی چون محتوا و نحوه ارائه سرویس های مناسب همراه بود. یکی از اصلی ترین چالشهایی که برای یک اپراتور مطرح میشود، این است که با توجه به زیرساختهای موجود، چه سرویسهایی را می تواند به کاربران خود ارائه دهد که ضمن حفظ کاربران کنونی، در بازار رقابت، به افزایش تعداد کاربرانش نیز منجر شود.
یکی از مواردی که می تواند اپراتورهای اصلی را در انجام ارائه خدمات مناسب به کاربران یاری رساند، راه اندازی اپراتورهای مجازی تلفن همراه است. اپراتورهای مجازی، بدون نیاز به زیرساختهای شبکه تلفن همراه، به تولید خدمات ارزش افزوده متناسب با نیاز کاربران می پردازند.
اپراتورهای مجازی تلفن همراه با رصد و تحلیل بازار تقاضای کاربران، به ارائه سرویسهایی متناسب با نیاز آنها میپردازند. بر همین اساس، این دسته از اپراتورهای تلفن همراه، بستر مناسبی برای به کارگیری نیروهای فعال و تحصیلکرده در بخشهای مختلف به صورت شرکتهای خصوصی، دانش بنیان و حتی شرکتهای فناور محور ایجاد خواهند کرد.
بر اساس بررسیهای صورت گرفته، اپراتورهای مجازی تلفن همراه با ایجاد رقابت باعث افزایش سطح کیفی خدمات ارائه شده به کاربران میشود. از سوی دیگر، اپراتورهای مجازی تلفن همراه این توانایی را دارند که با توجه به رده سنی کاربران، به ارائه سرویسهای خاص بپردازند.