حمید بروغنی، موسس اتاق بازاریابی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، با بیان اینکه صاحبان صنایع نباید در دوران رکود هزینه بازاریابی خود را کاهش دهند گفت : برای موفق شدن در دوران رکود باید به جای کاهش هزینه بازاریابی از شیوه های هوشمندانه بازاریابی همراه با رفتار جدید مشتری استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه مدیران عامل در واکنش به تغییر بودجه در زمان رکود هزینه تبلیغات و بازاریابی را کاهش می دهند افزود : کاهش هزینه بازاریابی قطعا کاهش فروش و از دست دادن سهم بازار را به همراه خواهد داشت.
به گفته وی در دوران رکود اقتصادی باید هوشمندانه تر عمل شود زیرا در زمان پشت سر گذاشتن رکود باید هزینه بیشتری برای بازاریابی بازار از دست رفته و معرفی مجدد خود متحمل شد.
بروغنی با بیان اینکه فرصت های مناسبی می توان با توجه به تغییر بازار ، کاهش فروش و کمبود نقدینگی در دوران رکود بدست آورد اظهار داشت : صاحبان صنایع با یک برنامه ریزی هوشمندانه و با توجه به کاهش فعالیت بازاریابی در این دوران می توانند جایگاه خود را در میان رقبا و بازار تثبیت کنند.