سید سحاب خوش گفتار در گفتگو با خبرنگار«خبرگزاری دانشجو» در رشت، گفت: مهم ترین مخاطب در بخش فرهنگی اردوهای جهادی خود بچه های جهادگر هستند و این حرکت نوعی خودسازی است و کمک می کند که این جهادگران وظیفه شناسی و خدمت را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.
وی افزود: روش موثر کار فرهنگی در روستاهای محروم، نباید خلاصه در اردوهای جهادی باشد؛ بلکه باید این دوره ها دائمی و در کل سال و مستمر برگزار شود تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد انزلی تصریح کرد: در بین همین اقدامات محدود فرهنگی و عمرانی در اردوهای جهادی متاسفانه، انسجام و سازمان دهی و برنامه ریزی خاصی وجود ندارد و متاسفانه سازمان های فرهنگی و حتی عمرانی به هیچ وجه به این پتانسیل توجه نمیکنند.
خوش گفتار گفت: این اقدامات جهادی، کاملا شکل سلیقه ای پیدا کرده است و ممکن است در این اقدامات نتیجه ای حاصل نشود.
وی تصریح کرد: در بحث اردوهای جهادی آن چیزی که از همه مهم تر است این است که در این زمان کوتاه پرداختن به کارهای فرهنگی که نتیجه ملموس داشته باشد امکان پذیر نیست، به همین دلیل گروه های جهادی ترجیح میدهند به کارهای عمرانی بپردازند که البته با انتخاب دقیق کارهای عمرانی میتوانند نتیجه فرهنگی لازم را هم ببینند؛ مثل تعمیر و مرمت مدارس و مساجد که علاوه بر بحث عمرانی، به بحث فرهنگی کار توجه میشود.