به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو» کاهش تقاضا برای خرید خودرو از شرکتهای خودروساز داخلی باعث شده تا قیمت خودرو در بازار به زیر قیمت کارخانه برسد و همین مسئله مدیران خودروساز را به فکر انداخته تا روشهایی برای فروش محصولات خود در پیش گیرند.
در این راستا مدتی است که مدیران شرکتهای خودروساز با طرح موضوع ارائه درخواست افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت در صدد تحریک بازار و ایجاد تقاضای خرید برای محصولاتشان بر آمدهاند، هرچند این سیاست چندان جواب نداده و مردم همچنان تمایلی برای خرید خودرو نشان نمیدهند. این بی رغبتی به خرید، عاملی برای تشکیل کمپین «خودرو صفر نخرید» در شبکههای اجتماعی شده و اعضای این کمپین عنوان میکنند که تا زمانی که قیمت خودرو کاهش نیابد، خودرو نخواهند خرید.
تشدید رکود در بازار خودرو باعث شده تا خودروسازان این بار سراغ فروش اقساطی خودرو بروند و در جدیدترین روش فروش ایران خودرو، امروز فروش اقساطی خودرو توسط این شرکت آغاز شده به طوری که خریداران میتوانند با پرداخت نیمی از مبلغ خودرو، خودروی مورد نظر خود را پس از 20 روز تحویل بگیرند و بقیه مبلغ خودرو را در قالب 5 یا 6 فقره چک در فواصل سه ماهه و تا پایان سال 95 پرداخت کنند.
این شرایط فروش در حال حاضر برای پژو 206 تیپ 2، پژو 206 صندوقدار، پژو 405 جیالایکس، رانا، سمند، ویتارا و سورن برقرار است.
در این وضعیت، بررسی بازار خودرو نشان میدهد که قیمت خودروهایی مانند رانا، پژو 206 صندوقدار، سمند، پژو 405، پژو پارس، پراید و تیبا در بازار به کمتر از قیمت کارخانه رسیده است.
در چنین شرایطی باید دید واکنش خریداران به شرایط جدید فروش خودروسازان چه خواهد بود و آیا مشتریان با پرداخت مبلغ اضافه در خرید اقساطی به رفع رکود بازار خودرو کمک خواهند کرد؟
باید صنعت خودروسازی رشد کنه ماشین باکیفیت با قیمت مناسب بهمون بدن
نه اینکه خودروهای 40 سال پیشو با کیفیت پایین وقیمت کمر شکن به مردم میدن